Pomoc dla firm - Tarcza Finansowa PFR 1.0 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Pomoc dla firm - Tarcza Finansowa PFR 1.0 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Pomoc dla firm – Tarcza Finansowa PFR 1.0

Przedsiębiorco, jesteśmy dla Ciebie!

Tarcza Finansowa PFR 1.0 - najważniejsze informacje o rządowym programie pomocowym dla Klientów Firmowych Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku S.A.

Od 29 kwietnia możesz wystąpić o wsparcie w ramach uruchomionego przez rząd programu Tarczy Finansowej PFR 1.0, obsługiwanego przez Spółdzielczą Grupę Bankową.

Sięgnij po subwencję i złóż wniosek online:

  • Jeśli korzystasz z bankowości SGB24 / SGB24 BIZNES złóż wniosek TUTAJ
  • Jeśli jesteś Klientem Banku Spółdzielczego SGB złóż wniosek w bankowości internetowej swojego banku

Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o udzielenie subwencji do 31 lipca 2020 roku. Więcej informacji TUTAJ

Pamiętaj, że wniosek o subwencję w imieniu firmy składa tylko jedna osoba. Upewnij się, że masz odpowiednie pełnomocnictwo do reprezentacji firmy. Wzory dokumentów stanowią załączniki do Regulaminu ubiegania się o udział w programie

Informacja o procesie umarzania subwencji, który rozpocznie się po 29 kwietnia 2021 roku – czytaj TUTAJ

Komunikat przypominający o przyjmowaniu pełnomocnictw, oświadczeń lub odpisów z KRS i CEiDG do 31 grudnia 2020 roku – czytaj TUTAJ

Informacja dotycząca przyjmowania pełnomocnictw, oświadczeń lub odpisów z KRS i CEiDG – czytaj TUTAJ

 

W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

 

Sprawdź, o jaką kwotę subwencji możesz wnioskować w ramach programu Tarcza Finansowa PFR 1.0.
Wyliczenia wykonywane za pomocą kalkulatora są poglądowe i nie stanowią oferty.

%

 

    Kalkulator subwencji ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Kalkulacja nie może być traktowana jako gwarancja lub zapewnienie otrzymania subwencji. Przedstawiona kwota wyliczana jest na podstawie danych podanych przez Przedsiębiorcę i stanowi wyłącznie informację dotyczącą maksymalnej wysokości subwencji możliwej do zawnioskowania. Wsparcia finansowego w ramach programu Tarcza Finansowa PFR 1.0 udziela Polski Fundusz Rozwoju S.A. SGB-Bank S.A. pośredniczy jedynie w zawarciu Umowy pomiędzy Przedsiębiorcą, a Polskim Funduszem Rozwoju S.A.

 

Z Tarczy Finansowej PFR 1.0 mogą skorzystać:

a) mikrofirmy dotknięte trudną sytuacją biznesową spowodowaną pandemią COVID-19:

Tarcza Finansowa PFR dla mikrofirm
  • dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników,
  • finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków,
  • do maksymalnej kwoty 324 tys zł (średnio ok 70-90 tys. zł) na 3 lata,
  • środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy.

Szczegółowe informacje TUTAJ

b) Małe i Średnie Firmy dotknięte trudną sytuacją biznesową spowodowaną pandemią COVID-19:

Tarcza Finansowa PFR dla Małych i Średnich Firm
  • dla firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników,
  • finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków,
  • do maksymalnej kwoty: 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata,
  • środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności, utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy oraz zanotowania straty na sprzedaży.

Szczegółowe informacje TUTAJ

 

Wnioski odwoławcze:

Data udostępnienia możliwości składania wniosków odwoławczych została ustalona na dzień 18 maja br.

Odwołanie jest wnioskiem o przyznanie dofinansowania składanym przez przedsiębiorcę, który – wskutek złożenia wniosku pierwotnego – otrzymał decyzję o przyznaniu subwencji w kwocie niższej niż wnioskowana.

  • może zostać złożone przez inną osobę reprezentującą Beneficjenta;
  • musi być złożone w tym samym banku, w którym składany był wniosek pierwotny, nawet jeśli wniosek pierwotny został odrzucony;
  • musi zawierać ID wniosku pierwotnego;
  • może dotyczyć jedynie kwoty różnicy (w przypadku uznania pierwotnego wniosku jedynie w części);
  • musi zawierać wszystkie oświadczenia takie jak we wniosku pierwotnym, w tym:
  • ­wszystkie oświadczenia wiedzy na temat Beneficjenta i jego sytuacji gospodarczej; oraz
  • wszystkie oświadczenia własne osoby składającej wniosek (potwierdzające posiadanie pełnomocnictwa, o odpowiedzialności karnej, RODO itd.) nawet jeśli odwołanie składa ta sama osoba, która podpisywała umowę o subwencję finansową;
  • może zostać złożone nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia zawarcia umowy subwencji finansowej;
  • odwołanie przysługuje wyłącznie od pierwotnej decyzji i może zostać złożone nie więcej niż 2 razy.

Proces składania i rozpatrywania odwołania przebiega dokładnie tak samo jak proces dotyczący pierwotnego wniosku.

 

Przydatne linki:

  • Regulamin programu Tarcza Finansowa PFR 1.0 dla mikro, małych i średnich firm – Czytaj TUTAJ
  • Przewodnik po programie dla mikro, małych i średnich firm – Czytaj TUTAJ
  • Jak przygotować się do złożenia wniosku? Czytaj TUTAJ
  • Instrukcja pomagająca określić liczbę pracowników w celu ustalania wysokości subwencji – Czytaj TUTAJ 
  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. programu – Czytaj TUTAJ
  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania podczas wypełniania wniosku – Czytaj TUTAJ
  • Bezpłatne szkolenia online na temat Tarczy Finansowej PFR 1.0 – Czytaj TUTAJ
  • Informacja Ministerstwa Finansów o sposobie weryfikacji deklaracji VAT-7 bądź VAT-7K przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową – Czytaj TUTAJ
  • Informacja UOKiK na temat zasad kumulacji pomocy udzielanej w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 dla mikrofirm i MŚP – Czytaj TUTAJ
  • Informacja ZUS na temat postępowania w przypadku zaległości w opłacaniu składek do ZUS – Czytaj TUTAJ 
  • Serwis rządowy dotyczący wszystkich dostępnych narzędzi wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej – Czytaj TUTAJ