Otwieramy przyszłość - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Otwieramy przyszłość - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Otwieramy przyszłość

Strategia Spółdzielczej Grupy Bankowej

Jesteśmy nowoczesnym i solidnym partnerem finansowym. Wspieramy lokalne społeczności w realizacji ich celów, marzeń i aspiracji.

OTWIERAMY PRZYSZŁOŚĆ

Co to dla nas oznacza?

  • klient w centrum uwagi
  • siła wspólnego działania
  • cyfrowa moc
  • wysoka efektywność
  • lokalność, tradycja, elastyczność
otwieramy-przyszlosc

Czym dla Banków SGB jest DOBRO KLIENTA?

Banki Spółdzielcze SGB to banki pierwszego wyboru dla rolników, klientów firmowych i indywidualnych z obszarów wiejskich oraz małych i średnich miast.  Jako grupa SGB chcemy oferować naszym klientom najlepsze produkty – bezpieczne, funkcjonalne, dopasowane do ich różnorodnych potrzeb.

  • Dostęp do atrakcyjnych ofert – pełen wachlarz produktów i usług
  • Bezpieczna i funkcjonalna aplikacja mobilna
  • Nowe formy współpracy z rynkiem młodych konsumentów
  • Jeszcze lepsza bankowość internetowa spełniająca wymagania przedsiębiorców
  • Dedykowana oferta dla rynku Agro i samorządów
  • Współpraca finansowa z deweloperami
  • Wyjątkowa oferta usług i produktów dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
czym-dla-bankow-sgb-jest-dobro-klienta

Czym jest CYFROWA MOC dla Banków SGB?

Mamy ambicję być grupą najnowocześniejszych technologicznie banków w Polsce, których siłą jest wspólne działanie, biznesowa elastyczność i bliskie, przyjazne relacje z lokalnymi społecznościami.

  • Kontynuacja „Mobilnego przyspieszenia”
  • Nowatorskie rozwiązania technologiczne, w tym rozwiązania chmurowe
  • Jakościowy skok w procesie standaryzacji systemów centralnych oraz automatyzacji działań
  • Optymalizacja kosztów infrastruktury informatycznej
  • Narzędziowe wsparcie sprzedaży
  • Uproszczenie procedur
  • Najwyższe standardy w dziedzinie cyberbezpieczeństwa
  • 24-godzinny monitoring oraz alarmowanie w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa
czym-jest-cyfrowa-moc-dla-bankow-sgb

Czym jest dla Banków SGB DOBRO GRUPY?

Dostarczamy Bankom Spółdzielczym SGB nowoczesne i bezpieczne rozwiązania finansowe, które odpowiadają potrzebom lokalnych społeczności i służą realizacji ich celów – na zasadzie partnerstwa, z zachowaniem dialogu i przyjaznych relacji.

  • Koncentracja działań SGB-Banku SA na obsłudze Banków Spółdzielczych SGB
  • Dedykowana sieć obsługi Banków Spółdzielczych SGB
  • Zespoły doradców służące wsparciem Bankom Spółdzielczym SGB
  • Rozwiązania informatyczne wspomagające zarządzanie relacjami
  • Partnerstwo w projektach gospodarczych i społecznych na szczeblu lokalnym
  • Pełne i efektywne wykorzystanie sieci oddziałów i placówek bankowych
czym-jest-dla-bankow-sgb-dobro-grupy

Na czym zbudujemy EFEKTYWNOŚĆ Banków SGB?

Nieustająco pracujemy nad maksymalizacją efektywności kosztowej, wyższą rentownością oraz ograniczaniem ryzyk. Nasz cel to organizacja bezpieczna pod względem kapitałowym, ludzkim i technologicznym. Efektywna dla klientów i Banków Spółdzielczych SGB.

  • Zwiększenie poziomu uproduktowienia klientów
  • Wzrosty przychodów dzięki zoptymalizowanym procesom biznesowym, bardziej atrakcyjnej ofercie, silnej aktywności marketingowej, spójnemu wizerunkowi oraz kulturze współpracy
  • Ponowną wycenę usług nakierowaną na jak największą opytmalizację kosztów (m.in. dzięki centralizacji zakupów czy wdrożeniu nowych procesów backoffice)
  • Plan do 2024 roku: zwiększenie poziomu skali swojej działalności o około 20% i podwojenie wyniku brutto całej Grupy
na-czym-zbudujemy-efektywnosc-bankow-sgb

Jakie znaczenie mają PRACOWNICY Banków SGB?

Stawiamy na zespoły najlepszych ludzi – takich, którzy mają bliskie relacje z klientami, znają ich potrzeby i rynek. Doskonale realizują swoje zadania doradcze i operacyjne w obszarze budowania ofert, wykorzystania technologii oraz osiągania najwyższych parametrów efektywnościowych.

  • Kadry Banków Spółdzielczych SGB decydują o potencjale i rynkowym znaczeniu Grupy
  • Kluczem do wspólnego sukcesu jest rozwój umiejętności eksperckich i menedżerskich
  • W relacjach z pracownikami dominuje kultura współpracy, dialogu i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
  • Siłą spółdzielczej wspólnoty jest wzajemne rozumienie potrzeb – indywidualnych aspiracji każdego pracownika i celów organizacji
  • Nastawienie na wspólny sukces i Dobro Klienta to główny motyw wewnętrznej harmonii
jakie-znaczenie-maja-pracownicy-bankow-sgb

Jak postrzegamy LOKALNOŚĆ SGB?

Jesteśmy blisko naszych klientów i lokalnych społeczności. Wiemy, że wszyscy klienci mają podobne wymagania i aspiracje, oczekują traktowania z taką samą atencją i chcą otrzymywać dobre oferty. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby. Jesteśmy blisko nich, na wyciągnięcie ręki.

  • Utrzymanie bezpośrednich, partnerskich relacji ze społecznościami lokalnymi
  • Zwiększenie liczby udziałowców i ich zaangażowania
  • Wzmocnienie wsparcia dla lokalnych inicjatyw
  • Trwała i szeroka współpraca z samorządami
  • Globalne produkty dla lokalnych odbiorców
  • Stawianie na lokalność przy tworzeniu ofert produktowych i usług
  • Zrozumienie zróżnicowanych terytorialnie, indywidualnych potrzeb biznesowych
jak-postrzegamy-lokalnosc-sgb

Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA:

Mamy ambicję być w grupie najnowocześniejszych technologicznie banków w Polsce, których siłą stanie się wspólne działanie, biznesowa elastyczność i bliskie, przyjazne relacje z lokalnymi społecznościami, głównym środowiskiem naszego działania. Otwieramy przyszłość dla bankowości spółdzielczej, która stanie się prawdziwą alternatywą dla banków komercyjnych, w pełni wykorzystując nowe technologie, dużą sieć swoich placówek i oddziałów, bezpośrednie kontakty z klientami, narodowy kapitał i poczucie lokalnego patriotyzmu. Jeszcze dwa lata temu uznałbym to za bardzo odległe marzenia, ale dziś wiem, że nakreśliliśmy sobie cel absolutnie realny.

Nie ma i nigdy nie powinno być podziału na lepszych i gorszych klientów. Nie istnieje też podział na klienta banku komercyjnego i klienta banku spółdzielczego. To tak nie działa. Klient wszędzie jest taki sam. Ma podobne wymagania i aspiracje, oczekuje traktowania z taką samą atencją i chce mieć tak samo dobre, najlepsze oferty. Żeby zdobyć jego przychylność, to my musimy się wyróżnić! Być lepsi od konkurencji. Mieć więcej empatii, zrozumienia, ale też – dostarczać klientom najlepszy produkt na rynku. Dać mu taką jakość usług, jakiej nie mają inni.

miroslaw-skiba-prezes-zarzadu-sgb-banku-sa

Przemysław Pilarski, przewodniczący Rady Zrzeszenia SGB:

Banki spółdzielcze pozostaną lojalnym partnerem wielu przedsięwzięć gospodarczych i społecznych na szczeblu lokalnym. Wzmocnimy te działania, chcąc nie tylko utrzymać tradycję, ale przede wszystkim po to, by sprostać oczekiwaniom naszych udziałowców i klientów. To część naszej podstawowej misji, zgodnie z którą dostarczamy nowoczesne i bezpieczne rozwiązania finansowe, odpowiadające potrzebom lokalnych społeczności i służące realizacji ich celów – na zasadzie partnerstwa, z zachowaniem przyjaznych relacji zbudowanych na wsparciu, edukacji i społecznej odpowiedzialności. Jeszcze niedawno lokalność bankowości spółdzielczej kojarzona była z relacjami z pokoleniem średnim i starszym. Dzisiaj, dzięki oferowaniu rozwiązań opartych o nowoczesne technologie, komunikujemy się z pokoleniami dwudziestolatków i młodszymi. Z zadowoleniem odnotowujemy też coraz większe zaangażowanie w kredyty mieszkaniowe. Nasze placówki są odwiedzane przez młodych ludzi z małymi dziećmi. To buduje wizję realności przyjętych założeń w strategii.

przemyslaw-pilarski-przewodniczacy-rady-zrzeszenia-sgb

Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA:

Samo wejście do bankowej ekstraklasy nie jest już dla SGB kluczowym zadaniem. My chcemy być liderami bankowości, dysponować rozwiązaniami technologicznymi, których będą nam zazdrościły inne banki. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla rolników oraz klientów firmowych i indywidualnych z obszarów wiejskich oraz małych i średnich miast. Zamierzamy wykorzystywać w możliwie największym stopniu najnowsze rozwiązania technologiczne, budowane we współpracy z naszymi partnerami, tak aby szybko wprowadzać na rynek nowe produkty i dostarczać klientom usługi najwyższej jakości.

blazej-mika-wiceprezes-zarzadu-sgb-banku-sa

Kontakt

Rzecznik prasowy SGB-Banku SA
 
61 63 12 185
 
roman.szewczyk@sgb.pl
 
SGB-Bank SA
ul. Szarych Szeregów 23a
60-462 Poznań