12.02.2020 r. Ostrzegamy przed atakami na bankowość internetową wykorzystującymi subskrypcje dla numeru telefonu - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.
12.02.2020 r. Ostrzegamy przed atakami na bankowość internetową wykorzystującymi subskrypcje dla numeru telefonu
Ostrzegamy przed próbą wyłudzenia poufnych danych do bankowości internetowej. Atakujący próbują pozyskać poufne informacje wysyłając SMS o treści:
Twoja zamówiona subskrypcja została aktywowana dla numeru: [tu numer] Opłata zostanie naliczona automatycznie na numer telefonu dnia: 13.03.2020. Formularz zgłoszenia telefonu do naprawy, rezygnacja z abonamentu dostępne na: subskrypcjax.xx.xx
Jeśli wejdziesz na stronę (link wskazany w treści SMS), będziesz informowany o możliwości rezygnacji z usługi SmartCare. Kolejne kroki będą wymagały podania numeru telefonu, wybrania banku, a następnie wprowadzenia poświadczeń do bankowości internetowej!
Zapamiętaj:
login i hasło wpisuj wyłącznie na stronie swojego banku. Adres strony do logowania rozpoczyna się od https:// (w adresie widnieje domena sgb24.pl oraz symbol zamkniętej kłódki)
bank nie wysyła drogą SMS i e-mailową linków do stron banku, serwisu transakcyjnego oraz innych stron, gdzie ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych.