Informacje prasowe 2021 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2021 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Rozwiązania w aplikacji SGB Mobile dostrzegane na całym świecie – 8.12.2021 r.

Banki Spółdzielcze SGB były pierwszymi w Polsce, które udostępniły w swojej aplikacji SGB Mobile usługę zarządzania subskrypcjami. Ze względu na stale rosnącą popularność wszelkiego rodzaju usług subskrypcyjnych i abonamentowych na polskim rynku, był to zdecydowanie strzał w dziesiątkę. Wdrożenie modułu subskrypcyjnego opracowanego przez VISA i zastosowanego w SGB Mobile zyskało uznanie wśród zagranicznych banków, m.in. grupy bankowej ANZ z Nowej Zelandii.

Klienci Banków Spółdzielczych SGB już od lipca 2020 roku mają okazję korzystania z zarządzania subskrypcjami w aplikacji. Mogą przez to kontrolować w aplikacji bankowej to, w jakich miejscach zostały zapisane dane ich karty. Dostają też informacje o powtarzalnych płatnościach opłacanych kartą, np. w serwisach streamingowych i sklepach e-commerce. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest prostota i możliwość zawarcia w jednym miejscu całości cyklicznych transakcji automatycznych wykonywanych z konta. Użytkownicy SGB Mobile mają podgląd na aktualnie opłacane subskrypcje i mogą nimi dowolnie zarządzać chociażby w prosty sposób włączając i wyłączając.

– Z prośbą o rozmowy na temat wdrożenia modułu subskrypcyjnego zwróciła się do nas grupa bankowa Australii i Nowej Zelandii ANZ, jedna z największych pod względem kapitalizacji rynkowej z dominującą bankowością komercyjną i detaliczną. Jest to dla nas potwierdzenie, że w usługach, które udostępniamy na rzecz Klientów skupiamy się innowacyjnych funkcjonalnościach, które odpowiadają na ich współczesne potrzeby – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiadający za pion technologii i operacji.

W aplikacji SGB Mobile, z której korzystają klienci Banków Spółdzielczych SGB istnieje szereg nowoczesnych usług i funkcjonalności, które przede wszystkim ułatwiają codzienne życie. Oprócz zarządzania subskrypcjami, dostępne są również usługi:

Cały czas trwają intensywne prace przy kolejnych wdrożeniach. W najbliższym czasie klienci SGB będą mogli skorzystać m.in. z kantoru udostępnionego w SGB Mobile.

 

 

Banki Spółdzielcze SGB z nagrodą Partner Roku VISA – 7.10.2021 r.

Podczas jesiennej edycji XVI Kongresu Gospodarki Elektronicznej, nagrodę w kategorii PARTNER ROKU za jakość i efekty partnerskiej współpracy z VISA otrzymały Banki Spółdzielcze SGB. Kapituła konkursowa przyznała ją za wdrożenie funkcji zarządzania subskrypcjami w aplikacji SGB Mobile.

Banki Spółdzielcze SGB jako pierwsze i jedyne w Polsce oferują swoim klientom zarządzanie  subskrypcjami z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą na bieżąco kontrolować i zarządzać płatnościami cyklicznymi, do których podpięta jest ich karta płatnicza SGB.

– Bardzo jasno zdefiniowaliśmy nasze cele w strategii „Otwieramy przyszłość”: oferujemy klientom praktyczne i innowacyjne rozwiązania technologiczne, współpracując z najlepszymi firmami na rynku – deklaruje Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Wieloletnie partnerstwo z VISA sprzyja takim ambitnym wyzwaniom i pozwala im sprostać z pożytkiem dla rynku usług bankowych i komfortu klienta.

Statystyczne gospodarstwo domowe w Polsce korzysta z różnego rodzaju cyklicznych płatności średnio dwanaście razy na miesiąc, a szybki rozwój rynku wskazuje, że takich płatności może być zdecydowanie więcej. Technologia zarządzania płatnościami za usługi pozwala użytkownikom na lepszą kontrolę nad wydatkami domowymi. Klienci zyskują np. dostęp do kalendarza wskazującego moment, w którym płatność cykliczna obciąży ich konto. Mogą też zbiorowo zarządzać subskrypcjami z poziomu jednej aplikacji mobilnej.

Jako pierwszy – we współpracy z VISA – rozwiązanie to wdrożył SGB-Bank SA wraz z Bankami Spółdzielczymi SGB. Wyróżnia ono SGB wśród innych ofert rynkowych i czyni aplikację SGB Mobile jedną z najbardziej atrakcyjnych dla konsumenta.

Nagroda Kongresu Gospodarki Elektronicznej, podkreślająca znaczenie dobrych relacji SGB i VISA, jest ukoronowaniem dotychczasowej współpracy obu partnerów.

 

 

Płatności Xiaomi Pay dostępne dla klientów Banków Spółdzielczych SGB – 6.10.2021 r.

Banki Spółdzielcze SGB będą jednymi z pierwszych w Polsce, które udostępniają swoim klientom Xiaomi Pay – zbliżeniowe płatności mobilne z wykorzystaniem opaski Mi Smart Band 6. Już teraz klienci Banków Spółdzielczych SGB posiadający kartę MasterCard oraz urządzenie Xiaomi mogą korzystać z tego rozwiązania.

– Wszystkie testy przebiegły pomyślnie i jesteśmy gotowi do udostępnienia tej usługi dla naszych klientów – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej SGB-Banku SA. – To kolejny element naszej strategii cyfrowej transformacji, dzięki której klienci Banków Spółdzielczych mogą korzystać z kompletu płatności mobilnych.

Xiaomi właśnie wprowadziło na polski rynek opaskę Mi Smart Band 6, która jest jednym z najtańszych tego typu urządzeń w kraju.

Płatność Xiaomi Pay jest dostępna dla użytkowników kart MasterCard. Jej instalacja będzie bardzo prosta – w jednym ze sklepów z aplikacjami (App Store lub Google Play) należy pobrać aplikację MiFit, zainstalować ją, a następnie sparować z opaską. Po podaniu danych karty płatniczej i potwierdzeniu tej operacji przy pomocy SMS, będzie można dokonywać transakcji płacąc opaską po zbliżeniu jej do terminala płatniczego.

Xiaomi Pay to kolejna w Bankach Spółdzielczych SGB forma płatności z użyciem portfeli cyfrowych: Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitibit Pay i BLIK. Po wprowadzeniu do swojej aplikacji SGB Mobile możliwości zakładania konta bankowego na selfie, SGB pracuje równolegle nad kolejnymi funkcjonalnościami, w tym usługą kredytu online.

 

 

Przelewy na telefon BLIK ruszają w Bankach Spółdzielczych SGB – 4.10.2021 r.

W najbliższych dniach klienci Banków Spółdzielczych SGB otrzymają możliwość skorzystania z nowej usługi w aplikacji mobilnej SGB Mobile. Będą to przelewy na telefon BLIK. Rozwiązanie znane jest już użytkownikom aplikacji innych banków, a teraz będzie ono dostępne również dla korzystających z SGB Mobile. Dzięki niemu będą oni mogli przekazać pieniądze innym użytkownikom natychmiast, przez 7 dni w tygodniu, bez znajomości numeru rachunku bankowego.

– W ramach strategii „Mobilnego przyspieszenia” podjęliśmy decyzję, aby wyposażyć naszych klientów w cyfrowe formy płatności mobilnych. Uruchomieniem przelewu na telefon BLIK uzupełniamy tę ofertę, która zawiera już komplet rozwiązań dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy z naszych klientów może wybrać formę płatności dopasowaną do swoich potrzeb – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiadający za pion technologii i operacji.

W opiniach klientów przelew na telefon BLIK to jedna z najchętniej wykorzystywanych usług w aplikacjach bankowych. Umożliwia natychmiastowe przekazanie pieniędzy na rachunki w różnych bankach, które obsługują te funkcję BLIKA. Usługa cieszy się szczególną popularnością wśród młodych klientów.

– To kolejne udogodnienie wprowadzane dla klientów Banków Spółdzielczych SGB, którzy zyskają możliwość korzystania z funkcjonalności przelewów na telefon BLIK. Jest to uzupełnienie dotychczasowej oferty BLIK w naszych bankach, ponieważ wcześniej mogli oni już korzystać z płatności w sieci, sklepach stacjonarnych czy wypłat z bankomatów. Otrzymaliśmy już certyfikację od Polskiego Standardu Płatności na dostarczenie tego rozwiązania dla klientów. Od 1 października rozpoczynamy etap testowania w ramach family & friends – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej SGB-Banku.

Pierwsze banki Grupy SGB udostępnią przelew na telefon BLIK dla swoich klientów w pierwszej połowie miesiąca, a kolejne będą sukcesywnie dołączane do tego grona.

Obecnie już ponad 10 milionów użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce może wysyłać i odbierać tego typu przelewy. Oznacza to, że od teraz klienci banków SGB będą mogli przekazać pieniądze swoim znajomym natychmiast, także do innego banku.

– Płatności natychmiastowe w oparciu o aplikację mobilną banku są dziś najbardziej oczekiwanym przez klientów rozwiązaniem. Nie tylko ułatwiają życie i wzajemne rozliczenia, ale stają się standardem, bez którego wielu klientom trudno dziś sobie wyobrazić nowoczesną bankowość. Tylko w pierwszym półroczu tego roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 44 mln tego typu transakcji. Wierzymy, że klienci banków SGB bardzo szybko pokochają nowy sposób rozliczania się – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.

 

 

Konto na selfie – nowa funkcja w aplikacji SGB Mobile – 6.09.2021 r.

SGB-Bank SA i banki spółdzielcze SGB udostępniły użytkownikom aplikacji SGB Mobile kolejną atrakcyjną funkcjonalność. Po wprowadzeniu kontroli nad płatnościami za usługi streamingowe platform cyfrowych, a także usług Autopay oraz Garmin Active, przyszedł czas na zakładanie rachunku bankowego przy użyciu selfie.

To metoda, która zwłaszcza w okresie pandemii zyskuje niezwykłą popularność wśród klientów bankowości elektronicznej. Konto bankowe otwiera się z wykorzystaniem aplikacji – w tym przypadku SGB Mobile­ – po zaakceptowaniu określonych zgód i wykonaniu zdjęcia twarzy. Weryfikacja tożsamości następuje na podstawie biometrycznego porównania zdjęć dowodu osobistego z selfie klienta i po nagraniu kilku gestów użytkownika. Klient wypełnia wniosek i następnie akceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS.

Tak jak zapowiadaliśmy w strategii „Otwieramy przyszłość” – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za pion technologiczny, w tym wdrożenie wszystkich usług w aplikacji SGB Mobile – interes i potrzeby klienta są naszym najważniejszym priorytetem. Tak jak zachowanie wysokiego bezpieczeństwa i szerokiej dostępności do usług bankowych. Konto mobilne wychodzi naprzeciw obu tym wyzwaniom – jest proste w obsłudze, a jednocześnie gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i można je założyć w dowolnym momencie oraz miejscu.

Pilotaż konta na selfie przeprowadziliśmy z sukcesem w dwóch bankach, które dziś wprowadzają produkt dla swoich klientów. Bank Spółdzielczy w Lipce oraz ESBANK Bank Spółdzielczy wprowadziły już Konto mobilne do swojej stałej oferty. Pracownikom i Zarządom obu banków należą się duże podziękowania za zaangażowanie w projekt, przetestowanie całego procesu oraz wszystkie zgłoszone uwagi i spostrzeżenia. Na uwagę zasługuje również bardzo sprawne wdrożenie formalne produktu w obu bankach. Przy wprowadzaniu innowacji takie zaangażowanie i otwartość to warunek sukcesu. Kolejne banki spółdzielcze SGB już dołączają do tej grupy.

Czy to rozwiązanie naprawdę jest bezpieczne?

Zdecydowanie tak! – potwierdza Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej SGB-Banku.Wykorzystujemy zaawansowane algorytmy do porównania danych z dowodu osobistego z gestami twarzy nagranymi samodzielnie przez użytkownika. Dzięki temu skutecznie możemy zweryfikować tożsamość klienta. Bardzo ważne jest to, że zakładanie rachunku bankowego odbywa się w środowisku bezpiecznym dla użytkownika – w jego aplikacji bankowej. Niezmiernie istotne było dla nas, aby cały proces były intuicyjny i prosty dla klienta. Dzięki zastosowaniu sprawdzonych i przyjaznych rozwiązań UX’owych osiągamy ten cel. Otwarcie rachunku, wraz z wydaniem karty, dodaniem jej do cyfrowego portfela płatności mobilnych oraz aktywacją aplikacji SGB Mobile odbywa się w ciągu dosłownie kilki minut.

Konto mobilne w bankach Spółdzielczej Grupy Bankowej to między innymi:

✔ zero wizyt w banku (wszystko można załatwić w 5 minut dzięki aplikacji SGB Mobile);

✔ brak opłaty za założenie i prowadzenie konta;

✔ nowoczesna, pionowa karta płatnicza;

✔ 0 zł za przelewy krajowe standardowe w aplikacji SGB Mobile i bankowości internetowej;

✔ brak opłat za wypłaty z niemal 4 tysięcy bankomatów Spółdzielczej Sieci Bankomatów.

Jakub Pękacz, dyrektor Biura Klienta Indywidualnego i Płatności w SGB-Banku podkreśla, że włączając do swojej oferty możliwość założenia konta z użyciem selfie, banki spółdzielcze SGB umacniają swoja pozycję w grupie najszybciej rozwijających się technologicznie banków w Polsce: – Robimy to w ekspresowym tempie, dostarczając naszym klientom najnowsze osiągnięcia ze świata informatyki i bankowości. Takie są dzisiaj wymagania rynku, takie też są potrzeby użytkowników aplikacji, którzy oczekują bezpiecznych i praktycznych rozwiązań mobilnych, chcą zakładać konta zdalnie, szybko i na bardzo dobrych warunkach. Takie jest właśnie Konto mobilne w naszej aplikacji.

Wprowadzenie funkcji zakładania konta przy użyciu selfie w aplikacji SGB Mobile nie byłoby możliwe, gdyby nie współpraca SGB-Banku ze spółkami Ailleron i IDENTT. Firma Ailleron dostarczyła kompleksowy moduł Ailleron do zdalnego procesu eKYC, wykorzystujący w zakresie weryfikacji biometrycznej i dokumentu tożsamości technologię firmy IDENTT. Wraz z kompleksowym modułem, firma Ailleron dostarczyła aplikację mobilną wraz projektem UX, którego celem nadrzędnym było połączenie intuicyjności procesu wraz z wymaganiami regulacyjnymi.

Konto na selfie to nie ostatnia nowość związana z aplikacją SGB Mobile. SGB-Bank wdroży również BLIK P2P – usługę świadczoną przez Polski Standard Płatności, uzupełniającą BLIK o kolejne możliwości. Będzie to przelew natychmiastowy działający w formule 24/7.

Na te usługi czekają klienci banków spółdzielczych SGB. Aplikacja jest rozwijana nieustannie, już teraz można zapewnić, że na wspomnianych powyżej funkcjach oferta SGB Mobile wcale się nie zakończy… Szczegóły niebawem!

 

 

 

Milion kilometrów do pokonania – SGB wspiera dzieciaki w akcji RakReaton – 1.09.2021 r.

Dzisiaj rusza druga edycja sportowego wyzwania RakReaton, które jest częścią ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Złota Wstążka”, organizowanej przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Jej celem jest edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie. A celem RakReatonu wspólne pokonanie we wrześniu 1 miliona kilometrów. Jeśli cel zostanie osiągnięty, na konto fundacji trafi 100 tysięcy złotych na leczenie dzieci cierpiących na choroby nowotworowe.

Tak jak w ubiegłym roku, do wyzwania RakReaton przyłącza się drużyna SGB-Banku SA. Wspólnie będziemy zbierać kilometry w aplikacji Activy, która jest partnerem technologicznym wydarzenia.

To właśnie tam można zarejestrować się jako uczestnik rywalizacji i wspierać cel akcji. W jaki sposób? Liczy się każdy rodzaj wysiłku fizycznego – spacer, bieg, jazda na rowerze, nordic walking. To prosta aktywność, która nic nie kosztuje, a satysfakcja dzięki niej jest gwarantowana!

 Troszczymy się o to co najcenniejsze, dlatego wspieramy najmłodszych w ich walce o zdrowie i życie – mówi Anna Jaszczak, dyrektor Departamentu Kadr i Administracji SGB-Banku. – Dzięki wspólnemu zaangażowaniu zwiększamy szanse leczenia i dajemy nadzieję podopiecznym fundacji. Wystarczy… zacząć się ruszać! Robimy to w bardzo szczytnym celu, jednocześnie rywalizując między sobą: kto przebiegnie więcej kilometrów, kto przejedzie rowerem dłuższy dystans lub zrobi najwięcej spacerów.

Akcja trwa od 1 do 30 września i można do niej dołączyć w dowolnym czasie. Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. W tym roku organizatorzy pragną skupić się na walce z białaczką u dzieci. Białaczka stanowi prawie 30 procent wszystkich zachorowań na raka wśród osób przed osiemnastym rokiem życia. To groźna choroba, ale da się ją pokonać. Kluczowym czynnikiem jest szybka diagnoza. Społeczna kampania edukacyjna „Złota Wstążka” ma uczulić rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, którzy mają na co dzień kontakt z dziećmi, jak nie przeoczyć niepokojących objawów i co robić, kiedy je zauważą. Kampanię wspiera SGB-Bank SA.

Szczegóły wyzwania dostępne są tutaj: www.zlotawstazka.pl/rakreaton.

 

 

 

Minął rok – sukces usługi SGB ID – 20.07.2021 r.

Ponad 30 tysięcy klientów banków spółdzielczych SGB korzysta co miesiąc z usługi SGB ID. Ponad 98% przypadków użycia to obszar publiczny – klienci najchętniej korzystają z logowania do Profilu Zaufanego, PUE ZUS, ePUAP. Wśród serwisów w obszarze komercyjnym popularne są usługi oferowane przez Lotto, PZU i PGNiG. W statystykach systemu zanotowano ponad 1,2 mln wywołań SGB ID.

SGB-Bank udostępnił usługę SGB ID bankom i klientom bankowości spółdzielczej 1 lipca 2020 roku. Od tej pory wdrożyły ją prawie wszystkie banki spółdzielcze SGB. Z usługi skorzystało już ponad 120 tysięcy osób. Liczba logowań do systemu rośnie z każdym miesiącem, co jest dowodem na życzliwe przyjęcie usługi, która pozwala klientom potwierdzać swoją tożsamość online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego za pomocą danych z bankowości internetowej.

– Wyniki, jakie osiągnęliśmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wskazują jak istotne są dla naszych klientów usługi dostępne online. Potwierdza to zarówno liczba osób na co dzień korzystających z SGB ID, jak i liczba potwierdzeń tożsamości, jaką zrealizowali klienci Zrzeszenia – mówi Bartosz Mantaj, odpowiadający za ten projekt w SGB-Banku. – Utwierdza nas to w przekonaniu, że obraliśmy prawidłowy kierunek rozwoju, oferując bankom spółdzielczym SGB i ich klientom najnowsze rozwiązania internetowe i mobilneCo ważne, również w naszej aplikacji SGB Mobile dostępny jest moduł ułatwiający klientom dostęp do rejestracji na szczepienia przeciw COVID-19.

Korzystając z SGB ID przy pomocy Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego klienci SGB mogą m.in. podpisywać dokumenty w urzędach, np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub paszportu, uzyskać potwierdzenie szczepienia, założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań. Korzystanie z Profilu Zaufanego, pozwala na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej.

Dodatkowo, dzięki SGB ID można potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych. Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie, SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami. Tym samym, dzięki SGB ID, większość usług publicznych stała się bliższa klientom lokalnych banków spółdzielczych i nie wymaga od nich wychodzenia z domu.

Więcej informacji na www.sgb.pl/sgbid

 

 

 

Autopay dla klientów banków spółdzielczych SGB – 1.07.2021 r.

SGB-Bank i banki spółdzielcze SGB wprowadzają usługę Autopay – system automatycznych opłat za przejazdy autostradami. Dzięki temu klienci banków mogą płacić za przejazdy bezpośrednio ze swojego konta bankowego. Usługa jest dostępna w aplikacji mobilnej SGB Mobile.

SGB Mobile to bezpieczna i funkcjonalna aplikacja mobilna, jedna dla wszystkich bankach spółdzielczych SGB. Na rynku bankowych aplikacji mobilnych wyróżnia ją między innymi możliwość sterowania płatnościami za usługi streamingowe platform cyfrowych, oferujących filmy, seriale czy muzykę, a także możliwość zapisania się na szczepienia przeciw COVID-19. SGB Mobile to także usługa Garmin Active, polegająca na prezentacji monitorowanych danych z aplikacji Garmin Connect w aplikacji SGB Mobile. Niebawem pojawi się kolejna funkcjonalność – możliwość zakładania konta bankowego przy użyciu selfie oraz oczekiwana przez rynek usługa kredytów online.

Autopay to najnowsza funkcja bankowości mobilnej banków spółdzielczych SGB. Klient, który chce się zarejestrować do usługi Autopay, aktywuje ją w aplikacji SGB Mobile, dodaje dane pojazdu oraz wskazuje konto, z którego będą pobierany opłaty za przejazdy. W aplikacji bankowej może na bieżąco śledzić historię wszystkich przejazdów i faktury.

Dzięki wprowadzeniu do aplikacji SGB Mobile usługi Autopay, z wygodnych i automatycznych płatności za przejazdy autostradami może skorzystać 1,5 miliona klientów Spółdzielczej Grupy Bankowej, która zrzesza 189 polskich banków spółdzielczych.

– Udostępnienie Autopay w naszej aplikacji to kolejny przykład dbania o potrzeby klientów SGB – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Chcemy, aby ich życie stało się łatwiejsze, a podróżowanie, zwłaszcza teraz, gdy tak bardzo jesteśmy spragnieni ruchu, przyjemniejsze i bezproblemowe. Działania na rzecz poprawy życia klientów to jeden z najważniejszych filarów w naszej strategii „Otwieramy przyszłość”. Zgodnie z tym hasłem i sposobem myślenia, w SGB Mobile udostępniamy możliwość bezproblemowego przejazdu autostradą chociażby na wakacje, a wkrótce będziemy oferowali kolejne, bardzo praktyczne i oczekiwane funkcjonalności.

– Gdy Autopay ruszył niemal dwa lata temu, pewną barierą po stronie użytkowników był wymóg pobrania aplikacji. Dziś to nie jest konieczne. Nam nie zależy bowiem na tym, żeby kierowcy koniecznie mieli naszą aplikację, ale by korzystali z Autopay. Dlatego obraliśmy kierunek integracji naszej usługi w aplikacjach bankowych, tak by użytkownicy korzystali z naszego systemu w ramach usług, które już mają w telefonie i którym ufają. Cieszy nas nawiązanie współpracy z SGB Bank, bo to oznacza, że już większość osób w Polsce, która bankuje mobilnie, ma też dostęp do Autopay – mówi Miłosz Kurzawski, Członek Zarządu Autopay Mobility.

Z Autopay korzysta regularnie już 500 tysięcy użytkowników. Niemal co piąty z nich zarejestrował się do systemu za pomocą bankowości mobilnej.

Automatyczny system płatności Autopay działa od lata 2019 roku na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem oraz na A4 na odcinku Katowice-Kraków. Dzięki Autopay kierowca nie czeka w kolejce przed bramkami – zwalnia lub zatrzymuje się na chwilę, aby system odczytał numer tablicy rejestracyjnej. Po rozpoznaniu pojazdu podnosi się szlaban. W trakcie przejazdu przez bramkę nie trzeba niczego potwierdzać w telefonie. Opłata za przejazd zostanie automatycznie pobrana z konta po wyjeździe z autostrady.

Więcej na www.sgb.pl/autopay-w-sgb-mobile

 

 

 

Aplikacja SGB Mobile z nagrodą Lidera Roku 2020 “Gazety Bankowej”! – 23.06.2021 r.

Aplikacja SGB Mobile została uhonorowana wyróżnieniem Lider Roku 2020 w prestiżowym konkursie technologicznym Techno Biznes, organizowanym od 19. lat przez „Gazetę Bankową”.

Wyróżniono aplikację mobilną, z której korzystają niemal wszystkie banki Spółdzielczej Grupy Bankowej i która cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem klientów.

Celem konkursu „Lider Roku 2020” jest wyłonienie instytucji lub firmy, która w minionym roku dokonała najlepszego wdrożenia w obszarze nowych technologii w trzech branżach: bankowość, ubezpieczenia i inne usługi finansowe oraz przemysł 4.0. Rolą konkursów technologicznych „Gazety Bankowej” jest wskazanie koncepcji i realizacji, które zmieniają naszą rzeczywistość biznesową w praktyce.

Do otwartej rywalizacji stanęło ponad 50 najbardziej śmiałych pomysłów, wyjątkowych przedsięwzięć i ambitnych zespołów z obszaru polskiej bankowości. Oceniano tempo i jakość wdrożenia, zastosowane rozwiązania technologiczne, innowacyjność i dostosowanie do realnych potrzeb klientów.

Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA, odbierający wyróżnienie przyznane przez kapitułę konkursową „Gazety Bankowej” podkreślił znaczenie takich nagród dla całego środowiska bankowości spółdzielczej:

Spółdzielcza Grupa Bankowa przeżywa dobre dni. Nie tylko dlatego, że zbieramy laury za aplikację SGB Mobile, ale przede wszystkim z tego powodu, że o naszych bankach jest głośno, a pozytywne opinie płyną zarówno ze świata mediów, jak i od samych klientów. Zmieniamy oblicze banków spółdzielczych w ekspresowym tempie – przypomnę, że aplikacja SGB Mobile ma dopiero trzynaście miesięcy, a już zdobyła wiele wyróżnień. To znak, że wykonaliśmy dobrą robotę, że nasza transformacja cyfrowa zapisana w strategii „Otwieramy przyszłość” ma sens i cieszy się społecznym uznaniem.

Wyróżnienie w konkursie na technologicznego Lidera Roku 2020 „Gazety Bankowej” dedykuję naszym pracownikom, którzy z wielkim poświęceniem, niezależnie od trudnych warunków pandemii, codziennie udoskonalają SGB Mobile – dodał Mirosław Skiba. – Dzięki nim aplikacja ma uniwersalny interfejs i funkcjonalności, za które ceni nas rynek. Nie tylko za zarządzanie subskrypcjami i możliwość kontrolowania swojej kondycji czy zapisywania się na szczepienia. Wkrótce także za otwieranie konta przy użyciu selfie i kredyty prosto z telefonu.

To jednak nie koniec dobrych wiadomości z wczorajszej gali konkursowej! Anastazja Truszkowska, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Białymstoku została laureatem konkursu Bankowy Menedżer Roku w kategorii Bank Spółdzielczy! Z kolei Roman Dawidowski, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Sierakowicach odebrał nagrodę za trzecie miejsce w konkursie na Najlepszy Bank Spółdzielczy.

Laureaci są kolejnym, najlepszym przykładem, że Banki Spółdzielcze SGB przeżywają okres rozkwitu i intensywnych przemian w sferze technologicznej, a ich działalność jest bardzo dobrze oceniana przez klientów, specjalistów z branży i media.

 

 

 

Łódzki Bank Spółdzielczy, czyli cztery banki w jednym – 4.04.2021 r.

Cztery Banki Spółdzielcze – z Bełchatowa, Krośniewic, Łodzi i Strykowa – łączą swoje struktury i zasoby pod szyldem Łódzkiego Banku Spółdzielczego. Ponad 825 tysięcy mieszkańców województwa łódzkiego zyskuje w ten sposób silny i stabilny kapitałowo podmiot z trwałymi, spółdzielczymi korzeniami, o uniwersalnym charakterze i ambitnych planach rozwojowych.

Decyzję o połączeniu czterech banków zatwierdziła już Komisja Nadzoru Finansowego, z zadowoleniem przyjmując proces konsolidacji sektora spółdzielczego w trudnych warunkach gospodarczych wywołanych pandemią.

Jacek Jastrzębski, przewodniczący KNF, ocenił konsolidację czterech banków z województwa łódzkiego jako krok w bardzo dobrym kierunku: – Komisja Nadzoru Finansowego popiera dobrowolne inicjatywy łączeniowe banków spółdzielczych, których celem jest dążenie do tworzenia nowoczesnych i bezpiecznych instytucji bankowych, przy jednoczesnym zachowaniu ich spółdzielczego charakteru oraz poszanowaniu partnerskich zasad współpracy.

Dzięki efektom synergii pojawiają się możliwości wykorzystania potencjału połączonych instytucji oraz szanse na usprawnianie metod zarządzania, a także zoptymalizowanie nakładów finansowych np. na zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa informatycznego. Bardzo ważnym motywem warunkującym podjęcie przez banki spółdzielcze na odpowiednio wczesnym etapie decyzji o dobrowolnym połączeniu powinno też być dążenie do polepszenia sytuacji ekonomiczno-finansowej w ramach połączonej jednostki w tych obszarach, w których wskaźniki dotyczące rentowności czy też jakości portfela kredytowego wymagają zdecydowanej poprawy.

Przewodniczący KNF zachęca też do współpracy cały sektor: W procesie integracji sektora banków spółdzielczych Komisja zachęca także do ścisłej współpracy w ramach zrzeszeń oraz systemów ochrony instytucjonalnej, które wspierają uczestników tych systemów w poprawie bezpieczeństwa działania grupy oraz w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Stabilność finansowa i strategia odpowiedzialnego partnerstwa w biznesie oraz wsparcia dla lokalnych społeczności to główne cechy Łódzkiego Banku Spółdzielczego, powiększonego o potencjał banków z Bełchatowa, Krośniewic i Strykowa.

– Jesteśmy zdeterminowani – mówi Dariusz Wojciechowski, prezes Zarządu Łódzkiego Banku Spółdzielczego – by w nowej strukturze i na większym obszarze działania zaprezentować się jako bank nowoczesny, efektywny, a przede wszystkim uniwersalny. Chcemy, by ŁBS skierował swoją aktywność w stronę czterech sektorów klientów: małych i średnich przedsiębiorstw, osób fizycznych, sektora rolniczego i jednostek samorządu terytorialnego. Nasza oferta będzie zawierała produkty zaawansowane technologicznie, których dominującymi cechami będzie prosta i zrozumiała budowa, elastyczna cena oraz niskie ryzyko ze strony banku. Jesteśmy przygotowani i otwarci na długoterminowe relacje z młodymi klientami. To jeden z naszych podstawowych celów: dotrzeć ze spółdzielczą ofertą do młodego pokolenia.

Zdaniem Pawła Kłosa, wiceprezesa ŁBS w Łodzi (wcześniej prezesa BS Bełchatów), efekt synergii wynikający z połączenia czterech banków będzie miał zasadnicze znaczenie dla klientów bankowości spółdzielczej w województwie łódzkim:

– Pod szyldem ŁBS, dzięki konsolidacji, powstaje silna kapitałowo, stabilna i perspektywiczna instytucja finansowa. Współtworzymy bank odpowiedzialny społecznie, angażujący się i wspierający inicjatywy lokalnego środowiska. Działając w małej skali, w pojedynkę, nie bylibyśmy w stanie udźwignąć ciężarów wychodzenia z kryzysu. Konsolidacja pozwoli nam między innymi na zoptymalizowanie procesu inwestycji w technologie informatyczne – będzie jeden system, jeden kierunek rozwoju i wspólne nakłady. Scalimy zespoły działające w sferze back office, co pozwoli zmniejszyć koszty działalności bankowej, a działając wspólnie w zróżnicowanych środowiskach konsumenckich ułatwimy sobie dywersyfikację portfela kredytowego.

Zmiana struktury pracy dotychczasowych central i oddziałów bankowych umożliwi przeniesienie ciężaru działalności z zarządczej na biznesową.

– Będziemy oferować szeroki wachlarz atrakcyjnych produktów dla coraz większej grupy klientów, dla małych i średnich firm i samorządów – potwierdzają zgodnie Marta Tomczak, członkini Zarządu ŁBS (wcześniej prezes BS Stryków) oraz Radosław Kuleczka, członek Zarządu ŁBS (wcześniej, prezes BS Krośniewice). – Z perspektywy naszych klientów zmiana będzie praktycznie nieodczuwalna, nie zmieniają się adresy siedzib placówek bankowych, nie zmieni się przede wszystkim przyjazna atmosfera obsługi. Wzmocnimy jednocześnie zdalne kanały obsługi, oparte na aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Łódzki Bank Spółdzielczy nadal będzie blisko ludzi, a dzięki najnowszej technologii, można powiedzieć, że wręcz bezpośrednio w ich domach, co ma dla nas kluczowe znaczenie: chcemy udowodnić, że konsolidacja była trafną decyzją, podjętą na rzecz dobra naszych klientów i udziałowców.

Wskutek połączenia czterech banków wzrosną aktywa Łódzkiego Banku Spółdzielczego, który dysponować będzie kapitałami w wysokości 43 mln złotych. Bank będzie prowadził działalność w 13 placówkach bankowych.

Wpis do Krajowego Rejestru Sądowego odnotowujący wszystkie zmiany strukturalne, kapitałowe i personalne, które dokonały się w Łódzkim Banku Spółdzielczym, nastąpił 30 kwietnia 2021r. Ostateczne zamknięcie procesu konsolidacji ŁBS planuje 30 czerwca br.

 

 

 

Otwieramy przyszłość. Nowa strategia Grupy SGB – 20.04.2021 r.

Dziś zdalnie spotkali się Prezesi Banków SGB. Kluczowym punktem zgromadzenia było przyjęcie uchwały o zatwierdzeniu „Strategii Spółdzielczej Grupy Bankowej na lata 2021 – 2024”.

Strategia wskazuje kierunki rozwoju SGB na najbliższe cztery lata. Dokument „Otwieramy przyszłość” to spójny program przeobrażeń. Ich głównym motywem jest umocnienie roli SGB jako nowoczesnego i solidnego partnera finansowego, który wspiera lokalne społeczności w realizacji ich celów, marzeń i aspiracji.

Nasz rozwój opiera się na czterech głównych filarach: Dobro Klienta, Cyfrowa Moc, Dobro Grupy i Efektywność. Jesteśmy dla naszych klientów i stawiamy ich interes w centrum uwagi. Mamy dla nich atrakcyjne pakiety ofert, zaawansowaną aplikację mobilną z użytecznymi i niestandardowymi funkcjami, otwartą i przyjazną bankowość internetową.

Rozwijamy się, bo wiemy, że spółdzielczość jest nie tylko lokalna, ale przede wszystkim nowoczesna. Po prostu otwieramy przyszłość.

Więcej na www.sgb.pl/otwieramyprzyszlosc

 

 

 

Banki Spółdzielcze SGB udostępniają klientom program “Czyste powietrze” – 14.04.2021 r.

Dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła na nowoczesne spełniające najwyższe normy oraz przeprowadzenie niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku – takie koszty będą kwalifikowane do finansowania z programu „Czyste powietrze”. Wnioski będzie można składać w drugiej połowie roku w Bankach Spółdzielczych SGB, które przystąpią do programu.

Nasi klienci mieszkają głównie w Polsce powiatowej. Zwłaszcza tam widzimy olbrzymi potencjał dla programu „Czyste powietrze”. Zabudowa jednorodzinna, bliźniacza, wymaga nowoczesnych rozwiązań ekologicznych. Dla naszych klientów finansujemy, wspieramy ich i chcemy dbać o dobro środowiska, w którym żyjemy – Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA.

Dla właścicieli lub współwłaścicieli jednorodzinnych budynków mieszkalnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą dostępny jest program „Czyste powietrze”. Dofinansowania są możliwe za pośrednictwem Banków Spółdzielczych SGB. Przystąpienie do programu „Czyste powietrze” wpisuje się w strategię proekologiczną Zrzeszenia SGB. W ostatnich miesiącach Banki Spółdzielcze SGB uruchomiły platformę komunikacji „Zielone sąsiedztwo”, która nawiązuje do idei lokalności i dbania o środowisko naturalne.

Dotacja może wynosić do 30 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania i 37 000 zł dla podwyższonego poziomu dofinansowania. Więcej informacji nt. programu Czyste powietrze” znajdą Państwo na stronie www.czystepowietrze.gov.pl

 

 

 

Klienci Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku mogą już składać wnioski o subwencję z Tarczy 2.0 – 15.01.2021 r.

SGB-Bank SA i większość Banków Spółdzielczych SGB rozpoczęło dziś – za pomocą systemów bankowości elektronicznej – przyjmowanie wniosków o dofinansowanie firm w ramach Tarczy Finansowej 2.0. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z 45 branż mogą ubiegać się o subwencje finansowe, których łączna wartość wyniesie 35 mld zł, z czego do mikro i MSP trafi ok. 13 mld zł.

Firmy, które w okresie kwiecień-grudzień 2020 lub październik-grudzień 2020 roku odnotowały spadek obrotów o min. 30% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019 roku, mogą od 15 stycznia 2021 roku starać się o wsparcie finansowe ze środków PFR. Jeśli spełnione zostaną następujące warunki, subwencja z Tarczy Finansowej 2.0 może zostać umorzona w całości:

Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji mogą składać przedstawiciele firm, które są klientami danego Banku Spółdzielczego oraz SGB–Banku SA. Wniosek oparty jest na oświadczeniach przedsiębiorcy, a jego weryfikację przeprowadzi automatycznie PFR na podstawie danych m.in. z banków (identyfikacja, w tym numer NIP), ZUS (zatrudnienie) i Ministerstwa Finansów (m.in. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP).

Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy za rozpatrzenie wniosku. Szacuje się, że w całej Polsce z subwencji finansowej może skorzystać do 400 tysięcy firm.

Szczegółowe informacje na temat Tarczy 2.0 są dostępne się na stronie www.sgb.plwww.pfr.pl oraz na stronach banków spółdzielczych uczestniczących w programie.

 

Archiwalne: