Informacje prasowe 2019 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2019 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Banki SGB zamykają rok 2019 ze wszystkimi płatnościami mobilnymi – 23.12.2019 r.

Spółdzielcza Grupa Bankowa udostępniła dziś płatności mobilne Fitbit Pay dla wszystkich posiadaczy kart Marstercard. Tym samym domknięty został portfel pięciu najnowocześniejszych w Polsce płatności mobilnych, którymi od kilku miesięcy dysponują Banki Spółdzielcze SGB.

Przypomnijmy, że płatności Fitbit Pay za pomocą urządzeń Fitbit zostały wdrożone 27 listopada br. i mogli z nich korzystać posiadacze kart VISA. Od dziś smartwatchami i smartbandami mogą płacić także użytkownicy Mastercard.

Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą już korzystać z płatności mobilnych w systemie BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay. To efekt przyjętej przez Zarząd SGB-Banku SA strategii „Mobilnego przyspieszenia”.

– Jesteśmy w czołówce banków, które oferują swoim klientom dostęp do wszystkich systemów płatności mobilnych w naszym krajuKlienci naszych Banków Spółdzielczych mają dostęp do wygodnych i bezpiecznych płatności za pomocą smartwatchy i smartfonówZaledwie kilka miesięcy wystarczyło nam na dogonieniea nawet przegonienie w tym zakresie największych banków komercyjnychJest to swoisty renesans bankowości spółdzielczej i usług oferowanych przez lokalne Banki Spółdzielcze SGB – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA.

 

 

 

SGB ze wszystkimi płatnościami mobilnymi dostępnymi w Polsce – 27.11.2019 r.

Od dzisiaj, dla wszystkich Klientów posiadających karty VISA, Spółdzielcza Grupa Bankowa udostępniła płatności Fitbit Pay za pomocą urządzeń Fitbit. Tym samym Banki Spółdzielcze SGB i SGB-Bank SA znalazły się w czołówce banków płatności mobilnych w Polsce.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, od 27 listopada br. do oferty SGB dołączył Fitbit Pay. Oznacza to, że klienci Banków Spółdzielczych SGB zyskali dostęp do wszystkich systemów płatności mobilnych dostępnych w naszym kraju. Do tej pory tak szeroką ofertę płatności mobilnych oferował tylko jeden bank komercyjny w Polsce. Od teraz Spółdzielcy dołączyli do czołówki.

– Dzięki wdrożeniu płatności Fitbit Pay wszyscy klienci posiadający kartę płatniczą Visa z aktywną funkcją zbliżeniową wydaną przez bank należący do Spółdzielczej Grupy Bankowej mogą po aktywacji usługi dokonywać płatności mobilnych za pomocą urządzeń Fitbit. Są to zarówno smartwatche, jaki i smartbandy. Wszystkie transakcje są bezpieczne, bo stale chronione poprzez proces tokenizacji – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Od lipca tego roku przyspieszyliśmy mobilnie. W ciągu pięciu miesięcy wypracowaliśmy kompletną ofertę płatności mobilnych dostępnych w naszym kraju. Do tej pory żaden bank nie dokonał tego w tak krótkim czasie. Nawiązując do ostatniej kampanii reklamowej, Mamy tu wszystko… Płatności mobilne też – wszystkie w Polsce – dodaje Prezes.

Banki Spółdzielcze SGB udostępniają swoim klientom następujące formy płatności mobilnych: BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay. Więcej na: www.sgb.pl/mobilne/

 

 

 

Konto TAK! Nowe konto osobiste w Bankach Spółdzielczych SGB – 15.11.2019 r.

Od 15 listopada 2019 roku Banki Spółdzielcze SGB udostępniają nowe konto osobiste „Konto TAK!”. To idealne uzupełnienie oferty płatności mobilnych, z których klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą korzystać już od kilku miesięcy.

Najnowszy produkt SGB to oferta działająca zgodnie z zasadą 3×1:

– 1 zł za prowadzenie konta, bez żadnych warunków;

– 1 transakcja miesięcznie zwalnia z opłaty za nowoczesną kartę debetową;

– 1 zł za wypłaty z innych niż należące do Grupy SGB bankomatów w Polsce.

W pakiecie usług klienci Banków Spółdzielczych otrzymują także dodatkowe benefity od partnerów SGB – kartę Mastercard z programem lojalnościowym „Bezcenne Chwile” lub kartę VISA z programem „Visa Oferty”. Konto TAK zapewnia dostęp do bankowości internetowej, w tym do płatności mobilnych BLIK, Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay.

– Banki Spółdzielcze SGB chcą być postrzegane jako nowoczesne, bliskie klientom instytucje finansowe – zapowiada Prezes Zarządu SGB-Banku SA, Mirosław Skiba. – Zrywamy ze starym wizerunkiem, ale NIE odcinamy się od naszych tradycji. Jesteśmy coraz bardziej nowocześni, mobilni, mamy coraz lepsze produkty. Przyszedł czas na nowe otwarcie konta i designerskie karty płatnicze. I zapewniam, że nie jest to nasze ostatnie słowo! 

Nowy produkt SGB oznacza również nowe wrażenia wizualne, związane z designerskim, pionowym projektem karty płatniczej, której posiadanie wyróżniać będzie klientów Banków Spółdzielczych.

Spółdzielcza Grupa Bankowa planuje, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wdrożenie nowej aplikacji mobilnej, która zastąpi „Portfel SGB”. Jej wdrożenie przewidziano na drugi kwartał 2020 roku. Wcześniej można się spodziewać udostępnienia jeszcze jednej płatności mobilnej – Fitbit Pay.

– W ten sposób jeszcze mocniej wypełniamy obietnicę, którą Banki Spółdzielcze składają w trwającej właśnie kampanii reklamowej „Mamy tu wszystko” – mówi Błażej Mika, Wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA, odpowiedzialny między innymi za segment detaliczny oraz rozwój bankowości mobilnej. – Tak właśnie jest: mamy tu wszystko! klienci Banków Spółdzielczych mogą znaleźć w swoim lokalnym banku wszystkie rodzaje usług, do których przyzwyczaiła nas bankowość komercyjna. Od atrakcyjnego konta bankowego, przez dostęp do programów lojalnościowych naszych partnerów, aż do wiodących płatności mobilnych, których bogactwo wyróżnia nas na krajowym rynku usług bankowych. W ten sposób dołączamy do grona instytucji finansowych, które oferują klientom pełen zestaw technologicznych nowości i jednocześnie obsługę opartą na bezpośrednich, przyjaznych relacjach.

Więcej informacji na temat nowego produktu „Konto TAK!” – www.sgb.pl/kontotak 

 

 

 

BS API bankowości spółdzielczej z nagrodą Produkt Roku IT@Bank 2019 – 14.11.2019 r.

Mirosław Skiba – Prezes Zarządu SGB-Banku SA oraz Paweł Gula – Wiceprezes Zarządu Banku BPS SA odebrali dziś w Warszawie nagrodę Produkt Roku IT@Bank2019 za przygotowanie i wdrożenie BS API – innowacyjnego interfejsu, który pozwala na integrację wielu systemów informatycznych i przyspiesza rozwój technologiczny Banków Spółdzielczych należących do obu Zrzeszeń.

Nagrodę przyznawaną liderom technologii IT w obszarze finansowym wręczono podczas corocznej konferencji IT@Bank 2019 – największego i najbardziej prestiżowego w Polsce spotkania środowiska informatycznego z polskim sektorem bankowym.To tutaj spotykają się wizjonerzy, inspiratorzy i praktycy z zakresu nowoczesnych technologii IT, by rozmawiać o transformacji cyfrowej sektora finansowego w Polsce.

– Nagroda za wysiłek całego środowiska bankowości spółdzielczej przyznawana przez najlepszych specjalistów IT w naszym kraju, to duże wyróżnienie i jeszcze większe zobowiązanie – ocenia prezes SGB-Banku, Mirosław Skiba. – W szybkim tempie dołączamy do czołówki polskich banków komercyjnych, nadrabiając wieloletni dług technologiczny. Stworzenie BS API było przełomem, który otwiera drzwi do prawdziwej transformacji naszego sektora. Zyskaliśmy platformę integrującą wiele zróżnicowanych systemów informatycznych w naszych bankach. Dzięki BS API możemy tworzyć wspólne oferty dla klientów, dokonywać monetyzacji danych. To jednocześnie kolejny krok sprzyjający informatycznemu przyspieszeniu w obu zrzeszeniach i tworzeniu najnowocześniejszych rozwiązań mobilnych dla klientów Banków Spółdzielczych.

– Nowoczesna bankowość, a taką jest bankowość spółdzielcza, oferuje łatwy w obsłudze i bezpieczny dostęp do produktów i usług bankowych za pomocą komputera lub smartfona. Niezbędne są do tego nowoczesne i bardzo kosztowne rozwiązania informatyczne. Specjaliści z obydwu Zrzeszeń, przy współpracy z wiodącymi firmami z zakresu bankowego IT, skonstruowali takie narzędzie i udostępnili Bankom Spółdzielczym – mówi o BS API Wiceprezes Banku BPS, Paweł Gula. – Tworzy ono jednolite standardy informatyczne w bankowości spółdzielczej. Z uwagi na skalę wykorzystania jest to rozwiązanie wyjątkowe. Sposób i tempo jego powstania obrazuje dobrą, efektywną współpracę obydwu Zrzeszeń w dążeniu do stałego podnoszenia poziomu obsługi klientów Banków Spółdzielczych. Nagroda za Produkt Roku od IT@Bank2019 jest tego dowodem.

BS API powstał dzięki współpracy Spółdzielczej Grupy Bankowej i Banku Polskiej Spółdzielczości. Warto przypomnieć, że w maju br. w Warszawie został podpisany list intencyjny w sprawie BS API. W myśl porozumienia wszystkie zaangażowane podmioty – dwa zrzeszenia, firmy technologiczne ASSECO, NOVUM i SOFTNET oraz izby gospodarcze sektora bankowego – zobowiązały się do prac nad udostępnieniem wspólnej platformy BS API, za pomocą której banki oraz dostawcy będą dostarczać rozwiązania do wspólnego wykorzystania w ramach bankowości spółdzielczej. To istotny element integracji technologicznej niemal wszystkich polskich Banków Spółdzielczych. Jego bezpośrednie efekty klienci banków SGB i BPS będą mogli poznać w pierwszej połowie 2020 roku przy okazji wdrożenia nowej aplikacji mobilnej.

Sukces był możliwy dzięki pomocy i zaangażowaniu Związku Banków Polskich i Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.

 

 

 

SGB rusza z kampanią promującą płatności mobilne – 21.10.2019 r.

„Mamy tu wszystko… Płatności mobilne też” to hasło rozpoczynającej się właśnie kampanii reklamowej, która promuje usługi mobilne w Bankach Spółdzielczych.

30- i 15-sekundowe spoty oraz billboardy sponsorskie emitowane będą w ogólnopolskich stacjach TV, a także na platformach VOD do 17 listopada 2019 r.

Do realizacji spotu reklamowego, który opowiada o nowych systemach płatności mobilnych wdrożonych przez Banki Spółdzielcze, zaangażowano aktorów, kilkunastu statystów i ponad 30 osób ekipy technicznej. Film opowiada o dwóch braciach, z których jeden – mieszkaniec dużej aglomeracji – przekonany jest, że jego najbliżsi w rodzinnym miasteczku nie mają pojęcia o nowoczesnych, mobilnych formach płatności… A tymczasem w lokalnym Banku Spółdzielczym… Mają tam wszystko… Płatności mobilne też 🙂

– Celem kampanii jest upowszechnienie wiedzy o „Mobilnym przyspieszeniu” w Bankach Spółdzielczych SGB – mówi prezes Zarządu SGB-Banku SA, Mirosław Skiba. – Wdrożyliśmy wszystkie rodzaje płatności mobilnych, dzięki czemu trafiamy do grupy banków, które oferują klientom pełne spektrum usług w obszarze mobilności. Równolegle trwają intensywne przygotowania do uruchomienia nowej, przyjaznej w obsłudze i nowatorskiej aplikacji płatniczej SGB. Nie byłoby tego progresu, gdyby nie olbrzymia aktywność wszystkich pracowników SGB-Banku i Banków Spółdzielczych naszego Zrzeszenia.

Banki Spółdzielcze dostrzegają olbrzymi potencjał drzemiący w płatnościach mobilnych w naszym kraju. Na koniec I kwartału 2019 roku Polacy mieli ponad 2,1 mln kart płatniczych dodanych do urządzeń mobilnych, takich m. in. jak telefony komórkowe. Sprzyja temu fakt, że ciągle wzrasta liczba terminali akceptujących instrumenty płatnicze wyposażone w funkcję zbliżeniową w sklepach, restauracjach i punktach usługowych. Na koniec marca było ich w Polsce ok. 830 tys.

Kampania reklamowa startuje 21 października w TV i potrwa do 17 listopada. Kampanię przygotowały i sfinansowały oba zrzeszenia Banków Spółdzielczych – Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz Grupa BPS.

 

 

 

Nagroda Polski Kompas 2019 dla Spółdzielczej Grupy Bankowej – 03.10.2019 r.

Już po raz piąty redakcja Gazety Bankowej przygotowała „Polski Kompas. Rocznik instytucji finansowych i spółek akcyjnych”. Na okolicznościowej gali w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wręczono coroczne nagrody dla wyróżniających się postaci polskiej przedsiębiorczości, spółek Skarbu Państwa i instytucji finansowych. Nagrodę Polski Kompas 2019 za łączenie nowoczesnych rozwiązań i tradycji bankowości spółdzielczej otrzymała Spółdzielcza Grupa Bankowa.

Nagrody Polskiego Kompasu otrzymują przedsiębiorstwa i ludzie, którzy szczególnie mocno wpłynęli w ostatnim roku na finansowy i wizerunkowy sukces polityki gospodarczej Polski. Redakcja „Gazety Bankowej” docenia w ten sposób instytucje i postaci, które są niekwestionowanymi liderami przemian rynkowych, tworząc nowe projekty, uzyskując wyjątkowe wyniki finansowe bądź wdrażając najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.

Za jedną z takich wiodących marek polskiego rynku finansowego uznano Spółdzielczą Grupę Bankową, doceniając przede wszystkim tempo i jakość zmian strategicznych związanych z wdrożeniem nowych technologii, krzewienie współpracy pomiędzy Bankami i Zrzeszeniami Banków sektora spółdzielczego oraz opracowanie i wdrożenie strategii Mobilnego Przyspieszenia w Bankach Spółdzielczych.

Osiągnięcia SGB podkreślano wielokrotnie podczas uroczystej laudacji. Odbierając nagrodę Polski Kompas 2019 prezes SGB-Banku S.A., Mirosław Skiba, przyznał, iż jest to uhonorowanie pracy wszystkich pracowników Spółdzielczej Grupy Bankowej:

 Nie byłoby nagród, gdyby nie ciężka praca zespołowa. To wielkie wyróżnienie należy się zespołom wdrażającym Mobilne Przyspieszenie, ciężko pracującym przy wprowadzeniu kolejnych płatności mobilnych i przygotowujących nową aplikację. Jesteśmy dopiero na początku zmian, przed nami wielkie wyzwania związane z udostępnieniem nowych technologii na każdym poziomie struktur bankowości spółdzielczej i w każdej relacji z naszymi klientami. Cieszę się z tej nagrody, ponieważ  dzięki niej docenia się zespołową pracowitość, konsekwencję, siłę wspólnego działania, determinację i dążenie do sukcesu. Z wielką radością przekażę tę nagrodę pracownikom Spółdzielczej Grupy Bankowej – to jest ich święto.

Nagrodami wyróżniono również Energę SA, KGHM Polska Miedź SA, Totalizator Sportowy  oraz ministra finansów – Jerzego Kwiecińskiego. Nagrodę specjalną odebrał Michał Woś – minister w rządzie Mateusza Morawieckiego odpowiedzialny za zagraniczną pomoc humanitarną.

 

 

 

Płać zegarkiem – Garmin Pay dostępny dla wszystkich klientów Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku S.A. – 01.10.2019 r.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, od 1 października br. do grupy nowoczesnych płatności mobilnych w SGB dołączył Garmin Pay. Oznacza to, że klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą płacić także zegarkiem.

– Systematycznie rozwijamy pakiet możliwości w ramach naszego Mobilnego przyspieszenia – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku S.A. – Dzięki wdrożeniu płatności Garmin Pay wszyscy klienci posiadający kartę płatniczą z aktywną funkcją zbliżeniową wydaną przez bank należący do Spółdzielczej Grupy Bankowej mogą po aktywacji usługi dokonywać płatności mobilnych za pomocą smartwatcha marki Garmin. To zbliżeniowe rozwiązanie dla osób będących w ciągłym ruchu, które umożliwia płatności bez portfela lub smartfona – dodaje Prezes.

Garmin Pay jest bezpieczny – dane karty płatniczej w aplikacji Garmin Connect Mobile są chronione. Ponieważ oryginalny numer karty zostaje zastąpiony tokenem, dane karty nie są nikomu przekazywane. Dokonywanie transakcji jest możliwe od razu po aktywacji portfela i ustaleniu 4-cyfrowego kodu. Kod pin wystarczy wpisać raz dziennie, chyba, że zegarek zostanie zdjęty z ręki. Wówczas zegarek przestanie monitorować nasze tętno i przy płatności zostaniemy poproszeni o ponowne wpisanie kodu. Token można powiązać maksymalnie z jednym zegarkiem Garmin na raz.

– Garmin Pay to wygodna alternatywa dla tradycyjnych form płatności, która przyda się zarówno bezpośrednio po treningu, jak i podczas załatwiania codziennych spraw. Dzięki zabezpieczeniom biometrycznym, technologia Garmin Pay jest nie tylko praktyczna, ale i bezpieczna. Współpraca z SGB to kolejny krok, aby zapewnić naszym klientom dostęp do możliwie szerokiego wachlarza usług banków partnerskich – mówi Przemysław Łojek, prezes Garmin Polska.

System Garmin Pay wykorzystuje technologię zbliżeniową NFC, która umożliwia bezprzewodowe przesyłanie danych między urządzeniami będącymi w niewielkiej odległości od siebie. Garmin Pay działa z kartami kredytowymi i płatniczymi zarówno VISA, jak i Mastercard. Klient może korzystać z wszelkich funkcji swojej fizycznej karty bezpośrednio z noszonego na nadgarstku zegarka.

Strategia Mobilnego przyspieszenia w Spółdzielczej Grupie Bankowej przynosi realne efekty. Banki Spółdzielcze SGB pod względem oferowanych płatności mobilnych są w czołówce banków w Polsce. Dzisiaj Banki Spółdzielcze SGB udostępniają swoim klientom cztery nowe formy płatności mobilnych: BLIK, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay. Wkrótce do tej grupy dołączy Fitbit Pay, a w ślad za nimi powstaje własna aplikacja mobilna, która zastąpi Portfel SGB.

 

 

 

Mobilność: nowa cecha Banków Spółdzielczych SGB – 25.09.2019 r.

Strategia Mobilnego przyspieszenia w Spółdzielczej Grupie Bankowej przynosi realne efekty. Już dziś banki spółdzielcze tego zrzeszenia udostępniają swoim klientom trzy nowe formy płatności mobilnych. Jesienią będzie ich pięć, a w ślad za nimi powstaje własna mobilna aplikacja, która zastąpi Portfel SGB.

SGB-Bank SA oraz banki spółdzielcze SGB w ramach strategii Mobilnego przyspieszenia postanowiły udostępniać swoim klientom nowoczesne rozwiązania informatyczne ułatwiające płatności z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Latem wdrożono trzy: BLIK, Google Pay i Apple Pay. Obecnie trwają bardzo zaawansowane prace nad przygotowaniem do udostępnienia kolejnych: Garmin Pay (możliwość dokonywania płatności mobilnych za pomocą smartwatcha) oraz Fitbit Pay.

Ta skala wdrożeń oznacza, że już jesienią 2019 roku banki spółdzielcze wkroczą do awangardy polskich banków, które udostępniają swoim klientom najważniejsze, liczące się na rynku płatności mobilne. Bankowość spółdzielcza nadrabia tym samym stracone lata, w których komercyjni konkurenci prześcigali się w udostępnianiu swoim klientom nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Teraz są one dostępne nawet w najmniejszych Bankach Spółdzielczych SGB.

Zdaniem Błażeja Mika, wiceprezesa SGB-Banku SA, któremu podlega pion Produktów, Technologii i IT, Mobilne przyspieszenie to nie jednorazowe wydarzenie informatyczne:

Mówimy tu o całym procesie wdrożeniowym, który stopniowo finalizowany jest w kolejnych bankach spółdzielczych SGB. Jeśli chodzi o BLIKA, udział w projekcie wzięło blisko 200 banków spółdzielczych SGB, z czego ponad połowa z nich ma już tę formę płatności włączoną do swojej oferty produktowej i klienci z tych banków mogą już z BLIKA korzystać. Z każdym dniem liczba tych wdrożeń zwiększa się, sam proces musi jednak potrwać z uwagi na różnice w systemach informatycznych w poszczególnych bankach oraz indywidualnych strategiach promocji wdrożeń przyjętych przez te banki.

Wdrożenia mobilnych aplikacji typu Google Pay czy Apple Pay projektowane są w taki sposób, aby od samego początku były dostępne dla wszystkich typów kart Visa i Mastercard debetowych i kredytowych. Usługi te są przede wszystkim bezpieczne, ponieważ dane kart nie są przechowywane w urządzeniu ani udostępniane podczas transakcji. Co więcej, są to usługi ogólnie dostępne dla wszystkich banków Zrzeszenia. Również nowa aplikacja mobilna będzie dostępna dla Klientów wszystkich banków spółdzielczych.

– Idziemy zgodnie z duchem czasu i nie zapominamy o rozwijaniu oferowanych klientom cyfrowych portfeli – dodaje prezes Mika. – Już wkrótce udostępnimy BLIK w bankomatach SGB oraz umożliwimy dokonywanie przelewów BLIKIEM P2P. Chcemy, aby klienci naszych banków mogli korzystać z wszystkich wartościowych funkcjonalności, które udostępniane będą w aplikacjach mobilnych.

Najnowsze i planowane wdrożenia cyfrowych portfeli już teraz pozwalają na zniwelowanie różnicy dzielącej sektor bankowości spółdzielczej od komercyjnej konkurencji, oferując klientom banków spółdzielczych najnowocześniejsze na rynkach finansowych w Polsce i Europie rozwiązania mobilne. Pozwala to przenosić polską bankowość spółdzielczą do świata elity usług finansowych, która bazuje na nowych technologiach informatycznych, bezpośrednim i szybkim kontakcie z klientem, daje gwarancję bezpieczeństwa transakcji, a jednocześnie dostępna jest dla klientów banków z najmniejszych wsi i miasteczek.

Zwieńczeniem pierwszego etapu strategii Mobilnego przyspieszenia będzie wdrożenie w pierwszym kwartale 2020 roku nowej aplikacji mobilnej, dedykowanej wszystkim klientom banków spółdzielczych SGB. Zastąpi ona działającą obecnie aplikację Portfel SGB i będzie integrowała wszystkie usługi mobilne dla klientów banków spółdzielczych SGB. Jej twórcy zapowiadają, że nowa platforma wyposażona zostanie w bardzo praktyczny i uniwersalny interfejs, będzie przyjazna dla klientów – i to klientów każdego banku, niezależnie od systemu core – oraz przede wszystkim gwarantująca użytkownikom pełne bezpieczeństwo zgodnie z założeniami Dyrektywy PSD2.

Z inspiracji SGB-Banku SA prowadzone są też działania, dzięki którym następować będzie integracja systemowa całego sektora bankowości spółdzielczej i obsługujących go podmiotów informatycznych, opierająca się na unikatowych rozwiązaniach BS API. To wspólna inicjatywa SGB-Banku SA i BPS SA, wykorzystująca w projektowaniu najnowsze trendy technologiczne.

BS API to jest takie miejsce w infrastrukturze technologicznej – mówi Błażej Mika – w którym wszyscy dostawcy głównych systemów informatycznych banków spółdzielczych mogą umieszczać swoje funkcjonalności i rozwiązania wykorzystywane przy usługach i produktach banków. Pierwszym tego przykładem jest nowo powstająca aplikacja mobilna banku. To właśnie między innymi z BS API będą wykorzystywane poszczególne funkcjonalności, które udostępniamy w aplikacji klientom.

 

 

 

BODiE i FRBS podpisały porozumienie o strategicznej współpracy szkoleniowo-edukacyjnej na rzecz banków spółdzielczych – 10 września 2019 r.

Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji z Poznania oraz krakowska Fundacja Rozwoju Bankowości Spółdzielczej podpisały porozumienie o strategicznej współpracy w prowadzeniu zintegrowanych działań edukacyjnych na rzecz sektora banków spółdzielczych. Porozumienie podpisano w obecności prezesów SGB-Banku SA – Mirosława Skiby i Banku BPS SA – Zdzisława Kupczyka.

Oba podmioty szkoleniowe, stale współpracujące z dwoma zrzeszeniami działającymi w sektorze bankowości spółdzielczej, zobowiązały się do wspólnych działań w zakresie ustawicznego szkolenia zawodowego pracowników banków spółdzielczych, doskonalenia umiejętności i podnoszenia kwalifikacji kadr menedżerskich bankowości spółdzielczej, ułatwień w transferze wiedzy do banków spółdzielczych oraz podnoszenia kwalifikacji personelu bankowego.

 Bankowość spółdzielcza stoi przed licznymi wyzwaniami, które przynosi szybko zmieniający się, coraz bardziej konkurencyjny, rynek. Aby na nim efektywnie funkcjonować musimy w swoich działaniach wyprzedzać te zmiany. Stawia to wysokie wymagania przed kadrą zarządzającą i  pracownikami banków spółdzielczych – mówi prezes zarządu Banku BPS SA, Zdzisław Kupczyk. – Rutynowe działania wynikające z doświadczeń przeszłości już nie wystarczą.  Potrzebna jest nowa wiedza i stałe jej uzupełnianie. Permanentne kształcenie i podnoszenie kwalifikacji na wszystkich szczeblach naszego działania. Podpisane porozumienie stwarza zorganizowane ramy do wdrażania takiego procesu w całym sektorze bankowości spółdzielczej. Partnerstwo z  BODiE oraz FRBS daje gwarancję wysokiego poziomu oraz koordynacji działań edukacyjnych adresowanych do banków spółdzielczych. Jako bank zrzeszający wspieramy taką inicjatywę.  

– Współpracując w sferze szkoleniowej w obu zrzeszeniach osiągniemy efekt skali, zmniejszymy koszty edukacji personelu i podniesiemy poziom kwalifikacji pracowniczych na zdecydowanie wyższy poziom – mówi prezes zarządu SGB-Banku SA, Mirosław Skiba.  – Ta inicjatywa wychodzi również naprzeciw oczekiwaniom banków spółdzielczych, które bywają zasypywane dziesiątkami ofert o charakterze konferencyjno-szkoleniowym, nie zawsze gwarantującymi odpowiedni poziom merytoryczny i organizacyjny. Znając doświadczenia BODiE i FRBS możemy być pewni, że kierowane do banków propozycje edukacyjne będą spełniały najwyższe wymagania profesjonalizmu i wiedzy bankowej.

W porozumieniu o współpracy zdefiniowano również obszar wspólnych zadań, który będzie obsługiwany przez oba podmioty. Wśród nich między innymi podniesienie kwalifikacji kadr pracowników sektora w zakresie produktów, usług i procesów bankowych, a także kwalifikacji kadr menedżerskich poprzez opracowywanie działań i programów rozwijających liderów w bankowości spółdzielczej.

BODiE i FRBS zamierzają również prowadzić szkolenia przygotowujące bankowość do działań w sferze mobilnej poprzez rozwój umiejętności technicznych. Współpraca obejmuje także budowanie nowoczesnych form kształcenia poprzez wykorzystanie technik nauczania zdalnego i tworzenie specjalistycznych, wspólnych programów szkoleniowych, które będą realizowane lokalnie.

Partnerzy zadeklarowali jednocześnie gotowość wsparcia banków spółdzielczych w pozyskiwaniu grantów i dofinansowania do realizowanych projektów rozwojowych.

Doceniając potencjał i wieloletnie doświadczenie BODiE oraz FRBS, dwa Banki Zrzeszające widzą konieczność podjęcia wspólnych działań w zakresie dostarczenia wiedzy i umiejętności w sposób nowoczesny i efektywny. Dlatego zobowiązują BODiE i FRBS do zawarcia strategicznego partnerstwa na rzecz prowadzenia wspólnych działań edukacyjnych na rzecz sektora banków spółdzielczych. Bank BPS i SGB-Bank deklarują wsparcie dla podjętych wspólnych działań w zakresie podnoszenia kompetencji i umiejętności pracowników sektora bankowości spółdzielczej.

 

 

 

PSD2: nowe zasady logowania i autoryzacji transakcji od 14 września – 5 września 2019 r.

Od 14 września 2019 r. zmienią się zasady korzystania z bankowości internetowej oraz kart płatniczych. To efekt unijnej dyrektywy PSD2, której wejście w życie spowoduje, że powierzone nam pieniądze jak i realizowane przez Ciebie transakcje będą bezpieczniejsze.

W związku z tym:

1) zmieni się sposób logowania do bankowości internetowej:

2) konieczne będzie potwierdzanie kodem PIN niektórych transakcji zbliżeniowych (do 50 zł);

3) wycofujemy funkcjonalności dostępne przez SMS oraz TeleSerwis.

Więcej szczegółów tutaj.

 

 

 

Łatwe i bezpieczne płatności Apple Pay dostępne dla wszystkich klientów SGB – 3 września 2019 r.

Od dziś klienci 195 Banków Spółdzielczych SGB oraz SGB-Banku SA mają możliwość korzystania z usługi Apple Pay, czyli łatwego, bezpiecznego i poufnego sposobu płatności mobilnych. Aplikacja Apple Wallet obsługująca płatności Apple Pay umożliwia przechowywanie w niej kart pokładowych, debetowych, kredytowych i lojalnościowych oraz biletów. To kolejna, po BLIKU i Google Pay usługa umożliwiająca korzystanie z płatności mobilnych dla klientów banków ze Spółdzielczej Grupy Bankowej.

– Umożliwienie klientom Banków Spółdzielczych SGB płatności Apple Pay to kolejny krok w kierunku rozwoju usług mobilnych w naszym zrzeszeniu. Od teraz praktycznie wszyscy klienci posiadający smartfony przystosowane do płatności mobilnych będą mogli płacić swoim telefonem lub zegarkiem w sklepach stacjonarnych, w internecie i aplikacjach mobilnych. Dla wszystkich naszych klientów Mobilne Przyspieszenie stało się faktem – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA.

Podstawą Apple Pay są bezpieczeństwo i poufność. W przypadku korzystania z karty kredytowej lub debetowej w usłudze Apple Pay rzeczywiste numery kart nie są przechowywane na urządzeniu ani na serwerach Apple. Zamiast tego generowany jest unikalny numer konta urządzenia, przypisany, zaszyfrowany i bezpiecznie przechowywany w urządzeniach klientów. Każda transakcja jest autoryzowana jednorazowym unikalnym dynamicznym kodem bezpieczeństwa.

Usługa Apple Pay jest łatwa w konfiguracji, a użytkownicy będą nadal czerpali wszystkie korzyści płynące z posiadania swoich kart kredytowych i debetowych. Aplikacja Apple Wallet współpracuje z iPhone SE, iPhone 6 i nowszymi oraz Apple Watch.

Zakupy online w aplikacjach i witrynach akceptujących Apple Pay są proste dzięki identyfikacji poprzez Touch ID lub dwukrotnie kliknięcie przycisku bocznego i spojrzenie na iPhone’a X, w celu uwierzytelnienia klientów za pomocą Face ID.

Nie ma potrzeby ręcznego wypełniania długich formularzy lub wielokrotnego wpisywania numerów kart płatniczych. Płacąc za towary i usługi w podróży, w aplikacjach lub przeglądarce Safari, Apple Pay współpracuje z iPhone 6 i nowszymi wersjami, iPhone SE, iPad Pro, iPad (5 Generacja), iPad Air 2 oraz iPad mini 3 i nowszymi wersjami.

Klienci Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku SA mogą także korzystać z Apple Pay w przeglądarce Safari na dowolnym komputerze Mac wprowadzonym w lub po 2012 r. z uruchomionym systemem macOS Sierra i potwierdzać płatności za pomocą iPhone’a 6 lub nowszego, Apple Watch lub za pomocą Touch ID na nowym MacBooku Pro.

Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach, wymagania techniczne, zasady korzystania z aplikacji mobilnej Google Pay oraz Portfel SGB dostępne są na stronie www.sgb.pl/mobilne.

 

 

 

Spółdzielcza Grupa Bankowa już z Google Pay i BLIKIEM – 31 lipca 2019 r.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami SGB-Bank S.A. oraz Banki Spółdzielcze SGB rozpoczęły udostępnianie swoim klientom usług Google Pay i BLIK. Od 31 lipca 2019 roku umożliwiono klientom korzystającym z usług banków zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej dokonywana płatności mobilnych.
– To bardzo ważna i nad wyraz pozytywna wiadomość dla prawie półtora miliona klientów naszej Grupy – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Przyjmujemy najwyższe standardy bankowości mobilnej, oferując nowoczesne usługi płatnicze przede wszystkim mieszkańcom mniejszych miast i wsi. To pierwszy etap naszych intensywnych działań na rynku usług mobilnych. Chcemy, by Banki Spółdzielcze SGB, tak bliskie lokalnym społecznościom, stały się synonimem banków nowoczesnych, przyjaznych klientom i wykorzystujących cały arsenał współczesnych narzędzi informatycznych.
Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą od dziś dokonywać płatności mobilnych. Udostępnienie usługi BLIK i Google Pay to pierwszy etap mobilnego przyspieszenia w sektorze bankowości spółdzielczej – SGB pracuje równolegle nad kolejnymi usługami w tym obszarze, już wkrótce planuje wprowadzenie Apple Pay i Garmin Pay.
– Jesteśmy dumni z tego, że płatności mobilne BLIK są już dostępne dla klientów Banków Spółdzielczych SGB. Naszą ambicją jest umożliwienie płacenia w ten sposób każdemu, kto korzysta z usług bankowych. Płatności mobilne to najwygodniejszy i najbezpieczniejszy sposób rozliczeń. Wierzymy, że klienci banków spółdzielczych bardzo docenią to rozwiązanie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
BLIK stał się jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Wystarczy, jako sposób płatności za zakupy w internecie wybrać BLIK, wpisać na stronie sklepu sześciocyfrowy kod wygenerowany w swojej aplikacji mobilnej, następnie zatwierdzić go PINem. Polacy zrealizowali w 2018 roku ponad 91 mln transakcji BLIKIEM. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł.
Google Pay z kolei to proste, bezpieczne i wygodne płatności mobilne. Dzięki temu rozwiązaniu klienci SGB będą mogli użyć swojego smartfona, by zapłacić wszędzie tam, gdzie do tej pory płacili zbliżeniowo kartą. Po dodaniu karty płatniczej SGB z aktywną funkcją zbliżeniową do aplikacji Google Pay, by dokonać płatności wystarczy wybudzić smartphone i przyłożyć go do terminala płatniczego. Z Google Pay można również skorzystać przy płatnościach w internecie – w wielu popularnych aplikacjach mobilnych i w setkach sklepów internetowych. Wystarczą tylko dwa kliknięcia by bezpiecznie opłacić zakupy za pomocą karty płatniczej SGB zapisanej w aplikacji Google Pay.
– Bardzo się cieszymy, że klienci Grupy SGB mogą już korzystać z wygodnych i szybkich płatności Google Pay. Klienci mogą płacić za pomocą Google Pay w każdym terminalu płatniczym oraz w wielu aplikacjach mobilnych i na stronach internetowych. SGB dołącza tym samym do grona naszych partnerów w Polsce – powiedział Jan Czapracki, odpowiedzialny w Google za współpracę z instytucjami finansowymi na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Płatności Google Pay udostępniają wszystkie Banki Spółdzielcze SGB. Lista banków, które świadczą usługę BLIK dostępna jest na stronie www.sgb.pl/mobilne. Banki z Grupy SGB oferując klientom usługi Google Pay i BLIK dołączają do elity najbardziej zaawansowanych technologicznie polskich instytucji finansowych, w istotny sposób wzmacniając mobilną ofertę Banków Spółdzielczych.
Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach, wymagania techniczne, zasady korzystania z aplikacji mobilnej Google Pay oraz Portfel SGB dostępne są na stronie www.sgb.pl/mobilne.

 

 

 

SGB oraz BPS stawiają na BS API i rozwój bankowości mobilnej – 29 lipca 2019 r.

W Warszawie odbyło się spotkanie Zrzeszeń SGB i BPS oraz dostawców systemów informatycznych w sprawie kontynuacji prac nad BS API. W spotkaniu wzięli udział Błażej Mika, wiceprezes zarządu SGB-Banku SA oraz Paweł Gula, wiceprezes zarządu Banku BPS S.A. Dostawców reprezentowali przedstawiciele core’owych systemów bankowych: Asseco, Softnet, Novum oraz Altkom, Saba Services i I-BS.pl.

Opracowanie i wdrożenie BS API umożliwi łatwiejszą implementację nowych rozwiązań informatycznych dla wszystkich Banków Spółdzielczych, zarówno w Grupie SGB, jak i w Zrzeszeniu BPS.

Rozwój aplikacji mobilnych jest priorytetem dla obu Zrzeszeń. Podjęte działania pozwolą na prostsze wdrażanie coraz lepszych usług i produktów. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem pierwszego etapu zakresu funkcjonalności BS API, który w pełni skoncentrowany jest na potrzebach rozwoju bankowości mobilnej w obu Zrzeszeniach.

Dalsza praca SGB i BPS oraz współpraca Banków Spółdzielczych z największymi firmami z branży technologicznej otwiera wiele możliwości realizacji nowych projektów i pozwoli na udostępnianie w najbliższej przyszłości poszczególnych funkcjonalności. Oba zrzeszenia przyjmą tzw. zwinny styl pracy i oddawanie kolejnych funkcjonalności następować będzie systematycznie w ustalonych cyklach. Dzięki temu wytworzone funkcjonalności będą szybko implementowane i testowane pod kątem użyteczności z finalnym odbiorcą.

Jeszcze w lipcu dostawcy systemów otrzymają od obu Zrzeszeń dokumentację w zakresie specyfikacji BS API. Prace nad BS API w ramach pierwszego etapu mają zostać zakończone w IV kwartale 2019 roku.

Równolegle oba Zrzeszenia pracują nad przygotowaniem zakresu kolejnych etapów rozwoju BS API, których wdrażanie przewidziane jest na pierwszą połowę roku 2020.

 

 

 

Banki Spółdzielcze SGB wdrażają trwały nośnik – 17 lipca 2019 r.

SGB-Bank S.A. oraz Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych (CRUZ) wspólnie z Hitachi Europe Ltd. wdrażają zrzeszeniowe rozwiązania trwałego nośnika informacji dla wszystkich zainteresowanych banków w Grupie SGB oraz w Grupie BPS.

SGB-Bank S.A. zapewni system trwałego nośnika w formie usługi dla Banków  Spółdzielczych SGB, a CRUZ dla Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. W obu Zrzeszeniach rozwiązanie będzie się składać z macierzy WORM oraz portalu webowego dla klientów banków, gdzie oba elementy dostarcza Hitachi.

We wdrażanym rozwiązaniu za niezmienność przechowywanych informacji odpowiada macierz WORM. Klienci Banków Spółdzielczych otrzymają jeden całodobowy punkt dostępu do kluczowych informacji, w tym zmian umownych zarówno na okres trwania relacji z bankiem jak i po jej ustaniu. Dodatkowo klient będzie mógł wskazać bankowi preferowany sposób informowania o publikacji dokumentów (mail lub SMS), tym samym bank spełni wymogi regulacyjne dotyczące aktywnego informowania klienta o dokonywanych przez bank zmianach. Projekt zakłada również integrację rozwiązania z systemami bankowości internetowej wykorzystywanymi przez banki.

Zbudowanie zrzeszeniowego systemu trwałego nośnika informacji jest kolejnym krokiem w rozwoju i współpracy Zrzeszeń Banków Spółdzielczych w obszarze wdrażania usług technologicznych. To też element digitalizacji Banków Spółdzielczych. „Dzięki realizacji tego strategicznego projektu Banki Spółdzielcze Grupy SGB i Grupy BPS będą mogły zredukować ilość korespondencji papierowej i przejść na komunikację cyfrową w zgodzie z regulacjami. Cieszymy się, że Banki Spółdzielcze SGB oraz Banki Spółdzielcze z Grupy BPS będą mogły skorzystać z jednolitego rozwiązania zbudowanego we współpracy z Hitachi” – powiedział Mirosław Skiba, Prezes SGB-Banku S.A.

Podpisana umowa pomiędzy CRUZ i Hitachi rozpoczyna strategiczną współpracę obu firm w sektorze bankowości spółdzielczej. „Dzięki współpracy z Hitachi i oboma Bankami Zrzeszającymi zapewnimy Bankom Spółdzielczym z Grupy BPS sprawdzone rozwiązanie gwarantujące spełnienie wymagań regulacyjnych. Planujemy również wspólnie z SGB i BPS zbudować na tym rozwiązaniu wiele innych usług dodanych wspierających transformację cyfrową sektora spółdzielczego” – powiedział Jarosław Grochowski, Prezes Zarządu Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych.

Autorem kompleksowego rozwiązania w oparciu o macierze WORM i portal informacyjny klientów, jak również koncepcji prawnej i biznesowej jest zespół Hitachi Europe Ltd. w Polsce. Rozwiązanie opiera się o macierz WORM firmy Hitachi Vantara, tj. Hitachi Content Platform (HCP) oraz portal informacyjny klienta, tj. Hitachi Content Portal. HCP może być stosowane przez banki z Grupy SGB oraz z Grupy BPS także do innych zastosowań, takich jak bezpieczna wymiana plików, chmura prywatna, repozytorium dla systemów ECM czy jako bezpieczny magazyn danych zgodnie z dyrektywą unijną MIFID2.

Jesteśmy dumni z faktu, iż nasze rozwiązanie trwałego nośnika stało się standardem na rynku finansowym w Polsce, pomagając realnie obniżyć koszty banku przy jednoczesnym dostosowaniu do wymagań UOKIK. Bankowość spółdzielcza jest dla nas bardzo ważnym sektorem i liczymy na wieloletnią współpracę ze Spółdzielczą Grupą Bankową i Grupą BPS.” – podkreśla Tadeusz Woszczyński, Country Manager Hitachi Europe w Polsce, Austrii i Europie Centralno-Wschodniej.

 

 

 

Banki Spółdzielcze nagrodzone podczas “Horyzontów Bankowości” – 18 czerwca 2019 r.

18 czerwca, podczas Horyzontów Bankowości – jednego z największych dorocznych spotkań środowiska bankowego i finansowego – ogłoszono zwycięzców XXIV Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2019. 

W kategorii Bank dla Seniora II miejsce zajęły Banki Spółdzielcze.Banki Spółdzielcze SGB zostały docenione za kilkanaście rodzajów usług, jakość obsługi i działalność społeczną.

 

 

 

„Rodzina 500+” po zmianach. Najważniejsze informacje – 17 czerwca 2019 r.

1 lipca 2019 roku wchodzi w życie nowelizacja ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, która wprowadza zmiany w programie Rodzina 500+. Świadczenie wychowawcze będzie przysługiwało na wszystkie dzieci do 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.

Program „Rodzina 500+” funkcjonuje od 1 kwietnia 2016 roku. Do tej pory wsparcie z programu na pierwsze dziecko, rozumiane jako jedyne lub najstarsze dziecko w wieku do ukończenia 18. roku życia, było uzależnione od spełnienia kryterium dochodowego, które wynosiło 800 złotych miesięcznie na osobę w rodzinie lub 1200 złotych w przypadku rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym (na dochód składają się także środki finansowe uzyskiwane przez rodzinę w postaci alimentów na rzecz dziecka). Natomiast na drugie i każde kolejne dziecko w wieku do ukończenia 18 roku życia w rodzinie świadczenie wychowawcze przysługiwało bez względu na ich dochód.

Zmiany w programie Rodzina 500+

Od 1 lipca 2019 roku kryterium dochodowe przestaje obowiązywać i ze świadczenia skorzystać będą mogli wszyscy rodzice. 500 złotych miesięcznego wsparcia będzie przysługiwało zatem na wszystkie dzieci do ukończenia 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.

Według oceny skutków regulacji, rządowe wsparcie trafi w sumie do 4,4 mln rodzin. Ze świadczenia skorzysta ok. 6,8 mln dzieci.

Uproszczone procedury

Co ważne, od 1 lipca 2019 roku prawo do świadczenia wychowawczego nie będzie już także uzależnione od warunku ustalenia alimentów na dziecko od drugiego rodzica w przypadku wniosków składanych przez rodziców samotnie wychowujących dziecko.

Uproszczone zostały też niektóre procedury – przyznanie świadczenia nie będzie wymagało wydawania i doręczania decyzji administracyjnej. Rodzic wnioskujący o wypłatę 500 złotych na dziecko otrzyma na wskazany we wniosku adres e-mail, informację o przyznaniu świadczenia. Jeśli nie podał adresu poczty elektronicznej, taką informację będzie mógł odebrać osobiście, ale nie będzie to obligatoryjne. Nawet nieodebranie informacji nie będzie miało żadnego wpływu na wypłatę przyznanego świadczenia wychowawczego.

Wniosek o 500+

Warunkiem otrzymania świadczenia wychowawczego (500+) jest jednak złożenie wniosku o przyznanie świadczenia. Wnioski o przyznanie świadczenia na nowych zasadach będzie można składać online od 1 lipca (poprzez kanał bankowości elektronicznej, portal Emp@tia lub portal PUE ZUS), a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (w urzędzie lub listownie pocztą).

Rodzice dzieci, na której do tej pory nie przysługiwało świadczenie wychowawcze będą mieli trzy miesiące na złożenie wniosku. Jeśli złożą wniosek do końca września będą mieli zagwarantowane, że świadczenie zostanie im przyznane z wyrównaniem od 1 lipca.

Jeśli rodzic złoży wniosek po 30 września, świadczenie będzie przysługiwać od miesiąca złożenia wniosku.

Trzy miesiące na złożenie wniosku będą mieli też rodzice nowonarodzonych dzieci (obecnie świadczenie wychowawcze przysługuje co do zasady od miesiąca złożenia wniosku). Jeśli dochowają terminów świadczenie otrzymają z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka. Uwaga: zmiana ta, dotyczy dzieci urodzonych po 30 czerwca 2019 roku.

Wypłata 500+ na nowych zasadach

Wypłata świadczenia wychowawczego uzależniona jest od miesiąca, w którym zostanie złożony wniosek.

Rodzice, którzy mają obecnie przyznane do 30 września 2019 roku świadczenie wychowawcze na drugie i kolejne dzieci, składają od 1 lipca 2019 roku jeden wspólny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia na wszystkie dzieci.

Na podstawie takiego wniosku od 1 lipca zostanie im przyznane prawo do świadczenia na pierwsze dziecko (na które obecnie nie pobierają 500 plus), natomiast od 1 października br. na pozostałe dzieci (na które świadczenia są już przyznane do końca września.).

Nowelizacja ustawy wydłuża też – do 31 maja 2021 roku – pierwszy okres na jaki zostanie przyznane świadczenie wychowawcze na nowych zasadach. Oznacza to, że rodzice nie będą składać ponownie wniosków o świadczenie wychowawcze w 2020 roku.

Ważne dokumenty

Nowy wzór wniosku o świadczenie wychowawcze, który będzie obowiązywać od 1 lipca 2019 roku, dostępny jest na stronach internetowych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. (www.mrpips.gov.pl)

Formularze znajdziemy też w podmiotach realizujących te świadczenia w danej gminie np. w urzędzie miasta/gminy czy ośrodku pomocy społecznej.

Przypomnijmy, że wnioski można składać również przez internet – przez portal Emp@tia, PUE ZUS oraz za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Szczegółowe informacje dostępne na stronie mrpips.gov.pl

 

 

 

Mirosław Skiba: Banki dostrzegły potencjał lokalnych rynków – 12 czerwca 2019 r.

Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku był gościem programu #RZECZoBIZNESIE.

Głównymi tematami rozmowy były: kondycja bankowości spółdzielczej oraz perspektywy jej rozwoju w najbliższych latach. Mirosław Skiba zwrócił szczególną uwagę na wyzwania technologiczne i konieczność wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań IT dla sektora spółdzielczego. Jesienią Banki Spółdzielcze zaoferują swoim klientom pakiet płatności mobilnych.

Prezes SGB-Banku SA podkreślił wagę rozwiązania jakim jest BS API, które pozwoli przyspieszyć informatyzację. Będzie to milowy krok umożliwiający wdrażanie coraz lepszych usług i produktów.

Całą rozmowę można zobaczyć również pod linkiem: #RZECZoBIZNESIE

 

 

 

Mobilny wniosek programu Rodzina 500+ dla klientów Banków Spółdzielczych SGB – 28 maja 2019 r.

Od dziś Klienci Banków Spółdzielczych SGB  mogą złożyć wniosek o świadczenie z programu Rodzina 500+ przy użyciu urządzenia mobilnego np. smartfona. System Bankowości Internetowej umożliwia beneficjentom programu Rodzina 500+ składanie wniosków w technologii RWD.

Klientom Banków Spółdzielczych SGB, udostępniona została możliwość składania wniosków w ramach Programu Rodzina 500+ w technologii RWD bezpośrednio z poziomu Bankowości Internetowej na smartfonie lub tablecie. Wnioski w przygotowanym rozwiązaniu, klienci Banków Spółdzielczych SGB będą mogli złożyć jako pierwsi w Polsce.

Wprowadzenie we współpracy z firmą Consdata Sp. z o.o. responsywnych formularzy programu 500+ jest elementem digitalizacji Zrzeszenia, która pozwoli Bankom Spółdzielczym zwiększyć konkurencyjność oferty, utrzymać obecnych, ale również pozyskać nowych klientów w ramach strategii Mobilnego przyspieszenia. – mówi Robert Tórz, Dyrektor Departamentu Klienta indywidualnego i Bankowości Mobilnej

Klienci będą mogli samodzielnie wypełnić formularz wniosku o świadczenie oraz wysłać wypełniony wniosek, bez konieczności wychodzenia z domu – np. przy użyciu smartfona.
Po wpłynięciu wniosku do Ministerstwa, będzie on przekazywany do lokalnych urzędów, które odpowiadać będą za merytoryczne rozpatrzenie wniosku. SGB-Bank S.A. oraz Banki Spółdzielcze SGB będą pośredniczyć w przekazaniu wniosków do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Poza wnioskami o świadczenia z programu Rodzina 500+ klienci Banków Spółdzielczych mogą mobilnie zawnioskować o świadczenia z programu Dobry Start (300+), terminal POS i ofertę kredytu gotówkowego. Lista Banków Spółdzielczych, w których możliwe będzie złożenie wniosku w ramach Programu Rodzina 500+ jest na bieżąco aktualizowana w zakładce dotyczącej programu – https://www.sgb.pl/rodzina_500_plus.

Więcej informacjami o programie Rodzina 500+ można znaleźć na stronie: https://obywatel.gov.pl/dzieci/500-zl-na-dziecko-program-rodzina-500 oraz na dedykowanej stronie programu: http://www.rodzina500plus.gov.pl.

 

 

 

Podpisanie Listu Intencyjnego w trakcie Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej – 23 maja 2019 r.

SGB-Bank SA oraz Bank BPS SA, banki zrzeszające banki spółdzielcze, wraz z firmami informatycznymi obsługującymi sektor bankowości spółdzielczej oraz Izbami gospodarczymi podpisały List Intencyjny dotyczący wzajemnej współpracy. Po latach dyskusji, banki spółdzielcze mają pomysł na rozwój IT? Czy tym razem się uda?

„BS API to nasze wspólne przejście z epoki płyty analogowej do ery nowoczesnych technologii w rozwoju systemów centralnych. Jest to dla nas bankowców – spółdzielców rewolucja, która pozwoli na wdrażanie coraz lepszych usług i produktów dla naszych klientów.  Dzięki nowym rozwiązaniom jeszcze do końca 2019 roku banki spółdzielcze SGB będą oferowały całe spektrum mobilnych płatności dla swoich Klientów stając się jeszcze bardziej konkurencyjni wobec banków komercyjnych.” – mówi Mirosław Skiba, Prezes Zarządu SGB-Banku SA

Sygnatariusze Listu zgodnie deklarują współpracę i wzajemną pomoc przy wdrożeniu jednolitego standardu BS API w sektorze bankowości spółdzielczej oraz opracowaniu rozwiązań informatycznych wykorzystywanych przez banki spółdzielcze w zakresie cyberbezpieczeństwa. Bezpośrednią przyczyną do działania stały się rekomendacje Konwentu na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości Spółdzielczej jakie w bieżącym roku zostały przyjęte w ramach obrad, a których realizację powierzono Radzie Konsultacyjnej Sektora Bankowości Spółdzielczej.

„Dzisiaj udało się wykonać niewielki ale jakże ważny krok w budowie i współdziałaniu sektora bankowości spółdzielczej w obszarze IT. Od wielu miesięcy rozmawiamy w sektorze bankowości spółdzielczej nad potrzeba współdziałania i współpracy w obszarze IT, bo tylko wtedy możemy trwale mówić o rozwoju sektora. Wzajemna współpraca otwiera wiele możliwości budowy nowych projektów w obszarze IT, w celu poszukiwania finansowego wsparcia dla zapewnienia bezpieczeństwa i stabilności sektora bankowości spółdzielczej.” – Włodzimierz Kiciński Wiceprezes Zarządu Związku Banków Polskich

Podpisanie tego Listu ma przyczynić się do zaktywizowania wszystkich świadczących usługi na rzecz bankowości spółdzielczej w obszarze API oraz cyberbezpieczeństwa tak, aby zapewnić stabilny rozwój bankowości spółdzielczej. To przełomowe wydarzenie, w którym wraz z podmiotami świadczącymi usługi wypracowują standardy komunikacyjne w zakresie systemów cyberbezpieczeństwa. Miejscem, w którym nastąpiło zawarcie przedmiotowego Listu jest tegoroczne Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej, które odbywa się w dniach 22 – 23 maja w Warszawie.

List został podpisany przez Bank BPS SA, SGB-Bank  SA, firmy informatyczne obsługujące IT w bankowości spółdzielczej, do których należą: Asseco Poland SA, NOVUM Sp z o.o., Softnet Sp. z o.o., SABA SERVICE Sp. z o.o., I-BS.pl Sp z o.o. oraz Związek Banków Polskich i Krajowy Związek Banków Spółdzielczych.

 

 

 

Banki Spółdzielcze SGB wprowadzają system płatności mobilnych BLIK – 15 kwietnia 2019 r.

Zgodnie ze strategią przyspieszenia w obszarze nowoczesnych płatności mobilnych, SGB-Bank SA oraz Banki Spółdzielcze SGB wdrażają płatności mobilne poprzez BLIK.

Z płatności BLIK skorzystać będzie mógł każdy klient Banków Spółdzielczych SGB i SGB-Banku SA. Tym samym spółdzielczość bankowa dołącza do grupy najbardziej zaawansowanych technologicznie polskich instytucji finansowych.

Finalizujemy bardzo ważny projekt, który pozwoli wzmocnić mobilną ofertę Banków Spółdzielczych SGB – mówi Robert Tórz, dyrektor Departamentu Bankowości Mobilnej i Kart w SGB-Banku SA. – To pierwszy etap mobilnego przyspieszenia w sektorze bankowości spółdzielczej, ponieważ równolegle pracujemy nad kolejnymi usługami w tym obszarze. Realizowane działania pozwolą nam dołączyć do grupy czołowych Banków oferujących nowoczesne usługi płatnicze – dodaje dyrektor.

Prace nad wdrożeniem BLIKA są zaawansowane. Wkrótce klienci Banków Spółdzielczych SGB będą mogli dokonywać transakcji przy użyciu smartfonów, wykorzystując jedną z najszybciej rozwijających się platform mobilnych. Tylko w pierwszym półroczu 2018 roku, według udostępnionych danych, z użyciem systemu BLIK wykonano ponad 33 miliony operacji finansowych – dokładnie tyle samo, ile w całym 2017 roku.

System płatności mobilnych BLIK będzie umożliwiał klientom Banków Spółdzielczym – użytkownikom smartfonów – dokonywanie płatności w sklepach internetowych i placówkach stacjonarnych, w maszynach samoobsługowych i opłatomatach.

BLIK jest najprostszą metodą płatności w internecie – wystarczy wpisać kod i zatwierdzić go na telefonie bez logowania. BLIK pozwoli też błyskawicznie wypłacić gotówkę w jednym z blisko 4 tysięcy bezprowizyjnych bankomatów należących do Grupy, a także przelewać pieniądze bezpośrednio na numer telefonu z książki adresowej posiadacza smartfonu.

Korzystając z aplikacji BLIK można także zapłacić za usługi w urzędach publicznych w całym kraju. Tym samym użytkownicy BLIKA – klienci Banków Spółdzielczych – będą mogli opłaty za wydanie paszportu, prawa jazdy lub inne opłaty urzędowe za pomocą własnego smartfonu.

 

Nagroda Alfa 2018 dla Funduszu SGB Bankowy – 10 kwietnia 2019 r.

Drugi rok z rzędu Fundusz SGB Bankowy zdobył statuetkę ALFA w kategorii Najlepszy fundusz gotówkowy i pieniężny. To kolejny dowód uznania ekspertów dla ponadprzeciętnych wyników oraz stabilności zarządzania Funduszem.

Nagroda dla SGB Bankowego to wspólny sukces SGB-Banku SA, Union Investment TFI oraz Banków Spółdzielczych. Przyznaje ją firma Analizy Online SA, stawiając sobie jako cel uhonorowanie tych produktów, które na tle grupy porównawczej dostarczają klientom ponadprzeciętne stopy zwrotu skorygowane o poziom ponoszonego ryzyka. Nagrody ALFA przyznawane są tylko tym funduszom, które spełniają jednocześnie kilka warunków:

Fundusz SGB Bankowy niemal od 6 lat przynosi ponadprzeciętne zyski, co sprawia, że jest doskonałym miejscem do lokowania nadwyżek finansowych dla 196 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.

Od 70% do 100% aktywów Funduszu stanowią instrumenty rynku pieniężnego oraz w inne dłużne papiery wartościowe, w przypadku których czas pozostający do wykupu nie przekracza 397 dni lub wysokość oprocentowania jest ustalana dla okresów nie dłuższych niż 397 dni. Pozostałą część środków Fundusz inwestuje w kwity depozytowe, listy zastawne oraz depozyty bankowe.

 

 

 

Logowanie biometryczne w aplikacji Banków Spółdzielczych SGB – 3 kwietnia 2019 r.

Banki Spółdzielcze SGB w dalszym ciągu rozwijają swoją aplikację mobilną dla Klientów, tym razem ułatwiony został dostęp do Portfela SGB poprzez dodanie logowania biometrycznego.

Użytkownicy Portfela SGB mogą logować się do aplikacji z wykorzystaniem indywidualnych cech biometrycznych, dzięki czemu cały proces korzystania z aplikacji przebiega bardzo intuicyjnie i nie jest do niego potrzebna specjalistyczna wiedza. Metoda biometryczna z czytnikiem linii papilarnych uznawana jest za najbardziej niezawodną, a przy okazji jest wygodna i coraz powszechniej stosowana.

Nowa funkcjonalność Portfela SGB dostępna jest dla użytkowników posiadających w swoim smartfonie system iOS (wersja co najmniej 10.3 i wbudowany skaner iPhone 5S lub nowszy), a w przypadku urządzeń mobilnych działających w środowisku Androida dostępna jest w systemie wersji 6.0 i nowszych.

SGB-Bank SA oraz Banki Spółdzielcze zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej prowadzą intensywne prace, służące rozwojowi bankowości mobilnej. Nowy sposób logowania do aplikacji to dopiero początek mobilnego przyspieszenia w Bankach Spółdzielczych SGB zaplanowanego w tym roku.

 

 

 

Banki Spółdzielcze SGB i SGB-Bank S.A. wypełniają obowiązek Dyrektywy PSD2 – 15 marca 2019 r.

Banki Spółdzielcze zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej i SGB-Bank S.A. od 14 marca 2019 roku udostępniają dokumentację i środowiska testowe dla interfejsów API w zakresie PSD2, dzięki którym podmioty trzecie (TPP) uzyskają komplet niezbędnych informacji i narzędzi w zakresie udostępnianego przez bank rozwiązania.

Unijna Dyrektywa PSD2, którą Parlament Europejski uchwalił w 2015 roku, obowiązuje w pełni od 13 stycznia 2018 roku. Jej celem jest dostosowanie przepisów unijnych do zmian wynikających z dynamicznego rozwoju rynku usług płatniczych, zwłaszcza w sferze płatności elektronicznych i mobilnych. Dyrektywa obejmuje również obszar nowych usług płatniczych i określa możliwości dostępu do rachunku bankowego podmiotom trzecim (TPP – Third Party Providers).

Mając na celu wsparcie rozwoju innowacyjnych usług i produktów finansowych, a jednocześnie wypełniając obowiązek wynikający z PSD2 w zakresie udzielania podmiotom trzecim dostępu do usług bankowości internetowej oferowanych klientom, Banki zrzeszone w SGB wdrażają rozwiązanie oparte o wypracowany we współpracy ze Związkiem Banków Polskich standard PolishAPI w wersji 2.1.1. Wdrażane interfejsy obejmują możliwość:

 

 

 

Srebrny medal Akademii Polskiego Sukcesu dla SGB-Banku SA – 4 marca 2019

Podczas uroczystej gali Kapituła Nagród Polskiego Klubu Biznesu przyznała SGB-Bankowi SA srebrny medal Akademii Polskiego Sukcesu za stałe wspieranie małych i średnich firm, środowisk lokalnych oraz wspieranie inicjatyw mających na celu rozwój środowiska lokalnego i jego społeczności.

To ukoronowanie nie tylko dorobku SGB-Banku, ale też wielka zbiorowa nagroda dla wszystkich Banków Spółdzielczych tworzących Spółdzielczą Grupę Bankową – powiedział podczas gali prezes zarządu SGB-Banku SA, Mirosław Skiba.

Prestiżowe medale Akademii Polskiego Sukcesu otrzymują najlepsze polskie firmy. Oceniany jest ich wpływ na rozwój gospodarki, zaangażowanie społeczne, relacje z konsumentami produktów i usług, a także wspieranie lokalnych inicjatyw, przedsiębiorczości i działalność charytatywna. W tej dziedzinie Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz SGB-Bank SA, jako bank zrzeszający, mają sporo wymiernych sukcesów. Banki Spółdzielcze zrzeszone w Spółdzielczej Grupie Bankowej od ponad półtora wieku bardzo mocno doceniane są przez lokalne społeczności właśnie za zaangażowanie w rozwój przedsiębiorczości i niezwykłą siłę relacji ze swoimi klientami.

Sektor bankowości spółdzielczej w Polsce na trwałe wpisał do swojej misji wspieranie środowiskowych inicjatyw, finansowanie rozwoju „małych ojczyzn” i udział w projektach o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i społecznym. SGB-Bank SA, działając w ścisłej współpracy z Bankami Spółdzielczymi, bierze aktywny udział w procesach modernizacji i restrukturyzacji rolnictwa oraz unowocześniania gospodarstw domowych.

Istotną, wręcz kluczową rolę w pakiecie działań i usług finansowych SGB-Bank SA spełniają produkty finansowe z pakietu „Wiele za niewiele”, wspierające rozwój małej i średniej przedsiębiorczości. Przedsiębiorcy, media zajmujące się gospodarką i niezależne instytucje honorowali je licznymi wyróżnieniami, certyfikatami i tytułami, jak choćby „Marką Roku 2019”. Wiele lokalnych firm właśnie Bankom Spółdzielczym zawdzięcza dziś swoją pozycję na rynku, ekonomiczną stabilność i osiągnięty poziom postępu technologicznego. Tę aktywność Grupa SGB łączy z prowadzeniem procesu dystrybucji środków unijnych i funduszy pochodzących z krajowych programów publicznych, wspomagając tym samym polską transformację ustrojową.