Informacje prasowe 2024 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2024 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

W Bankach Spółdzielczych SGB nadszedł czas na Młodych Wilków – 27.09.2024 r.

Wiosną tego roku Banki Spółdzielcze SGB zapewniały klientów firmowych, że są dla nich profesjonalnym i zaufanym partnerem, takim, jakiego się po prostu lubi. Teraz SGB startuje z nową kampanią. Po klientach indywidualnych, wielkiej loterii lokat i przedsiębiorcach przyszedł czas na młodych!

Nowa kampania startuje dzisiaj i potrwa do końca roku. Spot reklamowy będzie można obejrzeć  w telewizji TVN, TVP oraz TVP VOD, TVN Player i Polsat Box Go. Przekazy będą obecne także w internecie. Za produkcję odpowiada agencja reklamowa GPD, a reżyserem jest, tak jak w poprzednich latach, Łukasz Korczak.

W spocie reklamowym widzimy grupę nastolatków – młodych wilków –  w której każdy jest inny, ale łączą ich relacje, o które dbają. Widzimy ich też w różnych codziennych sytuacjach, w których korzystają ze swojego konta w SGB. Płacą telefonem, dostają przelew na telefon BLIK, sprawdzają stan konta w aplikacji, żeby zdecydować ile pieniędzy chcą wydać, płacą w internecie. Narratorem tej historii jest mama, która o tych młodych wilkach opowiada ciepło i z dumą w głosie.

Spot można obejrzeć na oficjalnym kanale SGB na YouTube: https://youtu.be/QmlV8SHhTJA

– Kampanią dla młodych pokazujemy, że cenimy i lubimy młodych ludzi. Nie udajemyże jesteśmy tacy sami jak oni – młodzi mają swoje sprawy i potrzebyMydorośliwspieramy ich i ich wybory wtedykiedy tego potrzebują – zaznacza Ewelina Ignaczak, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku. – To zupełnie nowy przekaz w Grupie SGBale jednocześnie kontynuacja tegoo czym konsekwentnie mówimy od 3 latO tymże dobrze jest dbać o siebie nawzajemJesteśmy przy tym prawdziwijesteśmy bankamiktóre wspierają lokalne inwestycje i społeczności i działają na zasadzie wzajemności – dodaje.

Dbając o młodych, Banki Spółdzielcze SGB nie zapominają też o… dorosłych wilkach. W październiku br. wystartuje w lokalnych kinach kampania połączona z promocją dla dorosłych, przygotowana we współpracy z Mastercard. Widzowie zobaczą na ekranach spot, a po nim planszę zachęcającą do rejestracji karty w programie Mastercard Bezcenne Chwile i odbioru bonusowych punktów.

Więcej informacji na stronie takaroznica.sgb.pl

 

 

 

Spółdzielczy Bank Ludowy w Kępnie 52. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane – 2.09.2024 r.

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się już między innymi: system antyfraudowy FDS (poszerzony ostatnio o funkcję monitorowania kart), Platforma SGB, narzędzia AML, całodobowe Call Center i aplikacja SGB Mobile dla firm, oferta dla młodych i najmłodszych, kantor, konto na selfie,  kredyty online oraz cykliczne szkolenia. Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.

Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie mógłby zostać zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Ludowego Banku Spółdzielczego w Kępnie, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend.

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji  i sprawozdawczości.

Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.

W kolejnych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

 

 

Banki Spółdzielcze SGB partnerem ogólnopolskiego wyzwania “RakReaton”. Kolejny raz zbieramy kilometry dla dzieci! – 30.08.2024 r.

Hasło „Rusza nas pomaganie” doskonale opisuje to, jak działamy w Zrzeszeniu SGB! Lubimy pomagać, szczególnie aktywnie – a udział w wyzwaniu RakReaton to dla nas kolejny sposób, żeby wesprzeć dzieci, które walczą z chorobą nowotworową.

W tym roku po raz piąty bierzemy udział w Kampanii „Złotej Wstążki”. Po raz pierwszy jednak jesteśmy dodatkowo partnerem ogólnopolskiego wyzwania RakReaton. To charytatywne wyzwanie sportowe, w którym każdy może wziąć udział. Kilka tysięcy osób z całej Polski zbiera kilometry indywidulanie lub w zespołach firmowych.

Siła pomagania w SGB

Aktywne pomaganie mamy we krwi. W zakończonej w czerwcu 6. edycji Wyzwania Sportowego SGB – naszego zrzeszeniowego wydarzenia – udział wzięło prawie 8,5 tysiąca osób. Po raz kolejny pracownicy i sympatycy naszego zrzeszenia udowodnili, że wspólnie możemy „nakręcać się” do robienia ważnych rzeczy. Dzięki pokonanym kilometrom (aktywności sportowej) banki spółdzielcze wsparły lokalne inicjatywy. Teraz, przy okazji RakReatonu, także chcemy nie tylko dobrze się bawić, ale również zrealizować cel charytatywny. Tym razem pomóc dzieciom, które na co dzień walczą z rakiem.

2 miliony kilometrów

5. edycja RakReatonu trwa przez cały miesiąc – już od 1 września będziemy aktywni na nogach i na kołach. W tym roku naszym celem jest pokonanie 2 milionów kilometrów. Jeśli wspólnie uda nam się osiągnąć cel, wybrani partnerzy wyzwania przekażą 120 tysięcy złotych na wsparcie i leczenie dzieci. Pomaganie możemy połączyć również z dbaniem o siebie. Kilometry możemy zdobywać na trzy sposoby: na nogach, na kołach oraz licząc kroki. Możemy więc chodzić, jeździć (np. na rowerze również, deskorolce, rolkach czy hulajnodze, a nawet na wózku inwalidzkim) lub biegać.

– Cieszę się, że już piąty raz wspieramy Kampanię „Złotej Wstążki”. W tym roku również jako partner RakReatonu. Dla nas to bardzo naturalna współpraca, bo oparta na pomaganiu przez aktywność. W Bankach Spółdzielczych SGB na co dzień dbamy o siebie, tak po prostu. A od pięciu lat szczególnie we wrześniu pamiętamy również o dzieciach i nastolatkach, którym chcemy pokazać, że jesteśmy z nimi i trzymamy kciuki za to, by dalej dzielnie walczyły z rakiem – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – W tym roku poprzeczka jest zawieszona wysoko – 2 miliony kilometrów. Jestem pewny, że uda nam się osiągnąć cel. Myślę, że nasi pracownicy czekają na takie wyzwania. Pomaganie naprawdę nas rusza – dodaje Mirosław Skiba

Pomoc – realna, codzienna i potrzebna

Wrzesień to miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. Jednym z działań, które od samego początku prowadzi organizator kampanii – Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” jest przypominanie o tym, jak ważna jest onkoczujność rodziców i lekarzy.

W Polsce rocznie diagnozuje się 1 200 nowotworów u dzieci. 1 200 rodzin staje przed niezwykle trudnym czasem, pełnym niepewności, strachu i wyzwań. Dzięki kampanii wsparcie finansowe, pozwoli fundacji zapewniać podopiecznym i ich rodzinom nieustanne, wszechstronne wsparcie, w tym psychologiczne.

Dołącz do nas i rusz się w słusznym celu

Nad tym, by każdy mógł na bieżąco śledzić postępy – zarówno swoje, swojej drużyny, jak i zebrane całościowo kilometry – czuwa Activy, partner technologiczny wyzwania. Aplikacja może pobrać dane o ilości kroków z Apple Health i Google Fit, natomiast połączenie z nią konta Strava, Garmin, Polar i Suunto pozwoli na synchronizację pozostałych aktywności.

Więcej informacji o RakReatonie można znaleźć na stronie https://rakreaton2024.activy.app/ lub https://naratunek.org/rakreaton-rusza-mnie-pomaganie/. Dołącz do nas i dołóż swoje kilometry w wyzwaniu!

 

 

 

Rekordowe Wyzwanie Sportowe SGB zakończone! Czy przyszły olimpijczyk zacznie treningi na sprzęcie od SGB? – 14.06.2024 r.

To już jest koniec – zakończyliśmy Wyzwanie Sportowe SGB. Bankowcy z SGB, partnerzy z współpracujących instytucji, ale przede wszystkim sympatycy SGB przez 44 dni zbierali kilometry w szczytnym celu, Udało się! W tym roku pobiliśmy naprawdę wiele rekordów! 😃

Ale co najważniejsze, cele charytatywne zostały zrealizowane – dziękujemy wszystkim, którzy dołożyli do tego swoją cegiełkę.

Każdy kilometr miał znaczenie – dzięki temu najlepsze banki i instytucje przekażą wybranym przez siebie fundacjom, szkołom czy stowarzyszeniom sprzęt sportowy. Najczęściej trafi on do dzieciaków w okolicy, w której działa bank SGB. Piękny przykład wzajemności, prawda

Kto wie, może w przyszłości na Igrzyskach Olimpijskich wystąpi sportowiec, który powie, że treningi zaczynał na sprzęcie przekazanym dzięki Wyzwaniu Sportowemu SGB!

To był najważniejszy cel. Drugim była dobra zabawa oraz – to równie ważne – promowanie sportowego trybu życia.

Dziękujemy za zaangażowanie i przyłączenie się do naszej zabawy.

I oczywiście zapraszamy za rok!

 

 

 

Bank Spółdzielczy w Tucholi  51. bankiem spółdzielczym w SUS – 4.06.2024 r.

Kolejny Bank Spółdzielczy SGB przystąpił do Systemu Usług SGB i zintegrował z nim swoje dane. To Bank Spółdzielczy w Tucholi, który jest  51. bankiem w SUS. Witamy na pokładzie!

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się już między innymi:

Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.

Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie mógłby zostać zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Banku Spółdzielczego w Tucholi, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend.

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji  i sprawozdawczości.

Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.

W kolejnych latach planujemy wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.

 

 

 

2 miliony kilometrów! Wyzwanie Sportowe SGB dociera do asteroidy – 4.06.2024 r.

Według danych amerykańskiej agencji NASA, 13 czerwca 2024 roku przeleci nad Ziemią asteroida 2024 KJ2, czyli obiekt o średnicy kilkudziesięciu metrów. Jego przelot został sklasyfikowany jako „znaczący”, choć nie będzie stanowił dla naszej planety żadnego zagrożenia.

Asteroida przeleci w odległości 2 mln kilometrów od Ziemi. To:

W takim punkcie obiekt typu satelita mógłby sobie zawisnąć i nie były przyciągany przez żadne z ciał niebieskich.

Dlaczego o tym piszemy?

Otóż uczestnicy Wyzwania Sportowego SGB już teraz wykręcili-wybiegali-i-wychodzili 2 miliony kilometrów, które dzielić nas będą od asteroidy!

„Kopnęliśmy się” razem na asteroidę! Czyż to nie jest piękne?

W Wyzwaniu Sportowym SGB biorą udział zarówno pracownicy, jak i tysiące sympatyczek i sympatyków Banków Spółdzielczych SGB z całej Polski. Jest nas łącznie ponad 8300! Każdego dnia dorzucamy do wspólnego konta kilka tysięcy kilometrów, pokonywanych dla zdrowia, sportowej rywalizacji i zwykłej przyjemności.

Biegamy, jeździmy na rowerach, rolkach i wrotkach, spacerujemy, uprawiamy nordic walking i… bijemy kolejne rekordy. Ten rok jest absolutnie rekordowy – staliśmy się największą tego rodzaju imprezą w całej Polsce, mamy najwięcej uczestników pod logiem jednego organizatora firmowego, pokonaliśmy już ponad 2 miliony kilometrów, a zanim zbliży się do nas 2024 KJ2, będziemy mieli już na liczniku… no, poczekajmy z deklaracjami…

Fajna zabawa, wielka frajda i długa droga za nami, i jeszcze trochę przed nami. Wyzwanie Sportowe SGB kończy się 9 czerwca, ale przecież nikt nie przeszkodzi nam dalej prowadzić sportowy tryb życia.

Co przed nami? Otóż przed nami Wenus – 38 milionów kilometrów i Mars, około 54,6 mln kilometrów. Czyli jest jeszcze sporo do zrobienia…

O czym uprzedzamy lojalnie i dyskretnie. Szykujcie się na Marsa!

A jeśli chcecie śledzić inne nadchodzące bliskie przeloty asteroid, NASA prowadzi „Asteroid Watch”, gdzie można znaleźć aktualne informacje na ten temat: https://www.jpl.nasa.gov/

 

 

 

Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku 50. bankiem spółdzielczym w SUS – 24.04.2024 r.

Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku jest 50. bankiem spółdzielczym, który przystąpił do Systemu Usług SGB (SUS) i zintegrował z nim swoje dane.

SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.

W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się m.in: system centralny, bankowość internetowa, usługi z zakresu sprawozdawczości, system antyfraudowy FDS, Platforma SGB, narzędzia AML, całodobowe Call Center oraz aplikacja SGB Mobile dla klientów indywidualnych, firm, a także najmłodszych. To nie wszystko. SUS to także kantor, konto na selfie, kredyty online oraz bardzo ważne wsparcie dla banków: cykliczne szkolenia. Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.

Jarosław Gawenda, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Działdowie z/s w Lidzbarku, wystawia Systemowi Usług SGB bardzo pochlebną opinię:

– Jeśli chcemy liczyć się na konkurencyjnym rynku usług finansowych, musimy mieć dostęp do najnowocześniejszych narzędzi informatycznych – ocenia prezes Jarosław Gawenda.
 Przystąpienie do SUS zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i daje nowe możliwości. Będziemy mogli skupić się przede wszystkim na tym, co w bankowości spółdzielczej jest najważniejsze – dostarczaniem naszym klientom produktów i usług na jak najwyższym poziomie. Podziękowania należą się wszystkim pracownikom SGB, którzy biorą udział w tym ważnym przedsięwzięciu.

Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie zostałby zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Banku Spółdzielczego w Działdowie z/s w Lidzbarku, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend.

System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.

 

 

 

Wyzwanie Sportowe SGB – zostań sympatykiem Banków Spółdzielczych SGB! – 23.04.2024 r.

Wystartowały zapisy do Wyzwania Sportowego SGB – akcji, w której w zeszłym roku wzięło udział ponad 5 tysięcy osób.

Każdy może zostać sympatykiem wybranego banku spółdzielczego i razem z nami zbierać kilometry na cele charytatywne. Wystarczy pobrać aplikację Activy, znaleźć 3. Wyzwanie Sportowe – Sympatycy SGB i wejść do konkursu kodem: SYMPATYK2024

Ostatnim elementem logowanie jest decyzja, którego Banku Spółdzielczego SGB jesteś sympatykiem i przyłączenie się do zabawy!

Polecamy krótki film reklamujący Wyzwanie Sportowe. Widać na nim, że nasz konkurs to element planowania, wspólnego zachęcania się do wysiłku, ale przede wszystkim dobra zabawa!

Wyzwanie Sportowe SGB w tym roku startuje w sobotę 27 kwietnia i potrwa do 9 czerwca. W tym czasie wspólnie z aplikacją Activy będziemy pokonywali kilometry na kołach (rower / rolki) oraz na nogach (bieganie / chodzenie). Kilometry przeliczane są na punkty, a te w efekcie oprócz nagród indywidualnych i drużynowych dla uczestników, przełożą się także na konkretną pomoc dla innych.

Sympatykiem Banku Spółdzielczego SGB może zostać każdy, kto jest albo zamierza zostać klientem, ale też ten, kto kibicuje bankowi spółdzielczemu w swojej okolicy.

Przypominamy też animację, która dokładnie wyjaśnia, czym jest Wyzwanie Sportowe SGB. W „rolach głównych” organizatorzy Wyzwania: Rafał Łopka i Tomasz Synakiewicz. Czyta Ewelina Ignaczak.

Dołącz do Wyzwania Sportowego SGB, zaproś swoich znajomych. Każdy kilometr się liczy, żeby wspólnie osiągnąć cele charytatywne!

Więcej na stronie: https://sympatycysgb.activy.app/

 

 

FDS w SGB – usługa monitorowania kart w Bankach Spółdzielczych SGB – 4.04.2024 r.

Banki Spółdzielcze SGB otrzymały nowe narzędzie do walki z cyberprzestępcami – monitoring transakcji kartowych w ramach systemu antyfraudowego FDS.

Rozwiązanie przygotował Zespół Cyberbezpieczeństwa we współpracy z innymi jednostkami w SGB-Banku SA. Nowe podejście do sposobu analizy zachowań transakcyjnych klienta polega na weryfikowaniu kartowego profilu transakcyjnego klienta i wykrywaniu anomalii transakcyjnych.

W ramach usługi zautomatyzowano cały proces obsługi alertów. Podstawową cechą tego systemu jest natychmiastowe informowanie klientów o podejrzanych transakcjach oraz podejmowanie określonych działań typu odmowa autoryzacji lub zablokowanie karty. Integracja i parametryzacja usługi umożliwia wykonywanie analiz w ramach wielu kanałów, tj. profilu technicznego (urządzenie, sesja, adres IP, geolokalizacja), profilu transakcyjnego bankowości internetowej (System Usług SGB) i mobilnej (SGB Mobile).

Elastyczność tego rozwiązania umożliwia parametryzację silnika analitycznego na poziomie banku, produktu, grupy klientów lub pojedynczej karty. Cały proces obsługi realizowany jest przez SGB-Bank SA i nie wymaga zaangażowania po stronie banku spółdzielczego. Klienci banków SGB otrzymują dostęp do usługi Call Center czynnej w trybie 24h.

– To jeszcze jeden przykład efektywności współpracy w ramach Zrzeszenia SGB, którą tak mocno akcentowaliśmy w naszej strategii rozwoju na lata 2022-2024 – ocenia Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za sektor IT. – Celem jest satysfakcja klienta, bezpieczeństwo transakcji, istotne z perspektywy zarówno klienta, jak i samego banku. Stawiamy też na partnerską kooperację wewnątrz Zrzeszenia, która zdejmuje z banków spółdzielczych część obowiązków i kosztów i oddaje działania informatyczne i operacyjne w ręce specjalistów z SGB-Banku SA. Przygotowaliśmy ważne i bardzo potrzebne narzędzie, które już wkrótce będzie dobrze służyło klientom SGB.

Mamy możliwość wdrożenia szybkiej i elastycznej reakcji na nowo pojawiające się metody i trendy fraudowe – podkreśla Daniel Krzywiec, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w SGB-Banku SA:

– Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo transakcji kartowych, przyczyniając się do redukcji potencjalnych strat finansowych klientów Banków Spółdzielczych SGB. W ramach usługi automatyzowaliśmy cały proces obsługi alertów. Wdrożone rozwiązanie pozwala na identyfikację nietypowych transakcji i podejrzanych aktywności. Usługa FDS integruje wszystkie działania klienta w jednym rozwiązaniu i umożliwia analizę aktywności w pełnym profilu transakcyjnym klienta (bankowość internetowa, mobilna oraz karty płatnicze).

Usługa monitorowania transakcji kartowych dostępna jest we wszystkich Bankach Spółdzielczych SGB.

 

 

Dlaczego przedsiębiorcy wybierają  Banki Spółdzielcze SGB? – wystartowała kolejna kampania SGB – 28.03.2024 r.

Od dwóch lat Banki Spółdzielcze SGB przekonują klientów, że „dobrze dbać o siebie nawzajem”. Rok temu działania wizerunkowe połączone były z możliwością wygrania nagród w loterii. Tym razem nowa kampania SGB dotyczy klientów firmowych, którzy w Bankach Spółdzielczych SGB mają partnera profesjonalnego, zaufanego i takiego, którego się po prostu lubi.

Nowa kampania, która została zrealizowana razem z agencją reklamową GPD Agency oraz GPD Studio, potrwa do końca czerwca. Spot – w pełnej 30’’ wersji, skrót 15’’ oraz trzy skróty internetowe 6’’ – można zobaczyć w telewizji (TVP i TVN), internecie, TVP VOD, TVN Player i Polsat Box. Reżyserem jest, tak jak w poprzednich latach, Łukasz Korczak.

W spotach reklamowych znana z wcześniejszych kampanii dziennikarka spotyka się tym razem z przedsiębiorcami. Na zadane przez nią pytanie: „Dlaczego przedsiębiorcy wybierają Banki Spółdzielcze SGB” odpowiadają bohaterowie spotu, którzy cenią je za to, że znają potrzeby lokalnych przedsiębiorców, wpierają inwestycje blisko i daleko oraz mają doradców na których mogą liczyć.

Film można obejrzeć na oficjalnym kanale SGB na YouTube: https://youtu.be/Q4uvpwzXN-4

– Kampania dla przedsiębiorców pokazuje, jak ważni dla nas są ludzie i relacje, które budujemy w lokalnych społecznościach, ale też biznes, który wspieramy. Zgodnie z hasłem: „Dobrze dbać o siebie nawzajem” – zaznacza Ewelina Ignaczak, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji w SGB-Banku. – Właśnie z uwagi na to jak ważne są dla nas relacje, doceniamy to, że kolejny projekt udaje nam się realizować z tym samym zespołem. Bo dobre relacje to dobre zrozumienie i ogromny komfort pracy. Bo że też świetne efekty, to już Państwo zobaczą sami – dodaje.

Do zadań GPD należały m.in. produkcja i postprodukcja spotu oraz sesja foto. Do stworzenia spotu wykorzystano najnowocześniejsze narzędzia AI.

Więcej informacji na stronie takaroznica.sgb.pl.

 

 

SGB pionierem w zastosowaniu instrumentu kapitałowego AT1! – 4.01.2024 r.

SGB-Bank SA – jako pierwszy bank w Polsce – zastosował nowy instrument kapitałowy AT1, który za zgodą Komisji Nadzoru Finansowego pozwolił na wzmocnienie funduszy własnych oraz wzrost wskaźnika dźwigni finansowej i MREL-TEM (minimalnego poziomu funduszy własnych i zobowiązań kwalifikowalnych)

W inicjatywę wykorzystania instrumentów AT1 zaangażowały się 164 banki spółdzielcze, co stanowi 94% Grupy SGB. Przepisy umożliwiające zastosowanie instrumentów AT1 w Polsce weszły w życie z dniem 1 października 2023 roku.

– Po raz kolejny udowodniliśmy, że solidarne działania przynoszą wymierne efekty – ocenia Przemysław Pilarski, przewodniczący Rady Zrzeszenia SGB. – Banki Spółdzielcze SGB różnią się wielkością aktywów i skalą działania, ale razem w tej różnorodności potrafią mówić jednym głosem. Jesteśmy też w stanie wspólnie wypracować kierunki działań  dla dobra SGB-Banku, wzmacniając jego kapitały. Dzięki temu od banku zrzeszającego możemy oczekiwać stałego  dostarczania najlepszych rozwiązań technologicznych, co pomaga  bankom nie tylko w przestrzeni biznesowej ale również wspiera organizację prac w przestrzeni back-office. Wielkie podziękowania dla pracowników UKNF za wsparcie merytoryczne.

Korzyści płynące z zastosowania instrumentów AT1 można oceniać na wielu płaszczyznach. Po pierwsze – jest to instrument oprocentowany, przynoszący korzyści w postaci odsetek. Po drugie – wynagrodzenie z nim związane pozostaje w Grupie SGB, pozwalając jednocześnie na utrzymanie i w dalszej perspektywie – na wzrost skali działalności banku zrzeszającego. Wzrost kapitału Tier I, dzięki zastosowaniu instrumentów AT1, pozwala na wzrost wskaźnika MREL-TEM i wskaźnika dźwigni finansowej SGB-Banku SA.

– Zastosowaliśmy pionierskie rozwiązanie na polskim rynku – podkreśla Jan Grzesiek, przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku SA. – To dowód, że w sprawny sposób wykorzystujemy szanse i możliwości, które dają nam regulacje Unii Europejskiej dotyczące bankowości. Mamy nowatorskie, innowacyjne i bezpieczne rozwiązania prawne, które pozwalają na wzrost potencjału ekonomicznego banków spółdzielczych i rozwój banku zrzeszającego, co pozwala oferować klientom nowoczesne produkty.

Sukcesu SGB nie byłoby bez bardzo dobrej współpracy banków, Rady Nadzorczej SGB-Banku, Rady Zrzeszenia SGB oraz KNF, IPS-SGB i kancelarii prawnych.

– Wzajemne zaufanie i partnerskie relacje to recepta na sukces – przyznaje Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Dzięki temu zaufaniu – za które serdecznie dziękuję Bankom Spółdzielczym SGB – możemy rozwijać bank zrzeszający i bardzo aktywnie wspierać rozwój bankowości spółdzielczej w całym zrzeszeniu. To doskonała wiadomość na początek roku i potwierdzenie, że warto się starać i na drodze realizacji uzgodnionych z akcjonariuszami celów, wybierać rozwiązania nie tylko te znane i być może historycznie oczywiste, ale te, które najlepiej adresują potrzeby i oczekiwania stron.

Wdrożenie instrumentów AT1 jest pionierskim rozwiązaniem na polskim rynku finansowym.

 

 

 

Archiwalne: