Informacje prasowe 2025 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2025 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Płatności Autopay za przejazdy odcinkiem Autostrady Wolności już w aplikacji SGB Mobile – 16.04.2025 r.

W aplikacji SGB Mobile pojawiła się nowa funkcja, dzięki współpracy z Autopay. Jako pierwsze w Polsce, Banki Spółdzielcze SGB uruchamiają w swojej aplikacji możliwość płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2 z Konina do Poznania.

Banki Spółdzielcze SGB wprowadziły do swojej aplikacji usługę Autopay już w połowie 2021 roku. System automatycznych opłat za przejazdy autostradami z wykorzystaniem aplikacji mobilnej SGB Mobile to dla kierowców bardzo wygodne rozwiązanie. Dzięki niemu klienci banków mogą płacić za przejazdy bezpośrednio ze swojego konta bankowego i nie stoją w korkach przy autostradowych bramkach.

– Można powiedzieć, że to drobny krok w rozwoju naszej aplikacji, ale to jednocześnie kolejny ważny dowód, że nie spoczęliśmy na laurach – zauważa Artur Józefowski, dyrektor bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku. – Aplikacja służy klientowi, a my zawsze wsłuchujemy się w jego potrzeby. Szukamy dobrych rozwiązań, chcemy ułatwiać życie użytkownikom i wybieramy takie funkcje, które w realny sposób czynią je łatwiejszym. Autopay to właśnie jedno z takich uzupełnień aplikacji. Uwalnia naszych klientów od korków na intensywnie uczęszczanej trasie i upraszcza rozliczenia.

– Zależy nam, by płatności za przejazdy autostradami były maksymalnie proste i wygodne. Już teraz z rozwiązań Autopay dla kierowców korzysta ponad 2,5 mln użytkowników. Od połowy stycznia na odcinku Poznań-Konin kierowcy mogą płacić automatycznie za przejazdy w aplikacji Autopay, a od teraz z tej możliwości mogą korzystać także klienci SGB, z poziomu bankowej aplikacji mobilnej – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Klient, który chce się zarejestrować do usługi Autopay, aktywuje ją w aplikacji SGB Mobile, dodaje dane pojazdu oraz wskazuje konto, z którego będą pobierane opłaty za przejazdy. W aplikacji bankowej można na bieżąco śledzić historię wszystkich przejazdów i faktury.

Kierowcy korzystający z aplikacji Autopay mogą przejeżdżać bez zatrzymywania się na bramkach autostrady A2 między Poznaniem, a Koninem już od połowy stycznia. A od kwietnia dostępna jest w aplikacji SGB Mobile. Banki Spółdzielcze SGB jako pierwsze wprowadziły tę usługę w aplikacji SGB Mobile. To duże ułatwienie: ten wielkopolski odcinek autostrady przejeżdża średnio ponad 37 tysięcy pojazdów dziennie.

Zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu – prowadzonym przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad – liczba pojazdów poruszających się całą Autostradą Wolności, w zależności od miejsca i pory, waha się od ponad 50 do blisko 100 tysięcy dziennie. Jak wynika z raportu  Autopay „Podróże samochodowe Polek i Polaków”, w minionym roku aż 56% kierowców korzystało z polskich autostrad kilka-kilkanaście razy.

 
 
 
 
 

Konsorcjum Banków Spółdzielczych SGB z kredytem dla SGB Leasing w wysokości 200 mln zł. – 27.03.2025 r.

93 Banki Spółdzielcze SGB oraz SGB-Bank stworzyły konsorcjum kredytowe, które sfinansuje rozwój spółki SGB Leasing. Wartość umowy to 200 mln złotych.

Do współpracy przystąpiły banki SGB o różnej sumie bilansowej, a zadeklarowane przez nie kwoty oscylowały w przedziale od 800 tys. zł do 7 mln zł.

W imieniu SGB-Banku umowę podpisały: Ewelina Pałubicka, wiceprezes Zarządu, oraz Monika Kamińska, kierownik ds. konsorcjów. Po stronie SGB-Leasing podpisy złożyli: Wojciech Nowacki, prezes Zarządu, i Waldemar Kwiatkowski, wiceprezes.

– To druga ważna umowa konsorcjalna w naszym Zrzeszeniu podpisana w niewielkim odstępie czasowym – podkreśla Ewelina Pałubicka, wiceprezes Zarządu SGB-Banku. – W przypadku SGB Faktoring w skład konsorcjum weszły 24 podmioty z naszej grupy, a dzisiaj możemy mówić o nowym rekordzie. Konsorcjum kredytowe finansujące działalność SGB Leasing stworzyły aż 94 podmioty Zrzeszenia SGB. To dowód na to, że wychodzimy z propozycją produktu, którego potrzebują nasi klienci, ale też który chcą oferować Banki Spółdzielcze SGB. Wzmacniamy naszą ofertę, a jednocześnie pokazujemy siłę naszej grupy i współpracę między poszczególnymi bankami. Leasing, faktoring, kredyty w ramach programu Zielona Perspektywa SGB na inwestycje w OZE, gwarancje BGK i wsparcie merytoryczne przy planowaniu inwestycji – to coś więcej niż biznes.

SGB Leasing  wspiera Zrzeszenie SGB w zapewnieniu kompletnej oferty produktowej dla rolników i przedsiębiorców, umacniając rynkową pozycję  SGB. Dobre wyniki finansowe spółki spowodowały, że wraz ze wzrostem sprzedaży wzrosło zapotrzebowanie na finansowanie kredytowe.

– Z perspektywy SGB Leasing jako największego kredytobiorcy Spółdzielczej Grupy Bankowej, konsorcjum jest optymalną formą pozyskania środków, które przeznaczamy na finansowanie potrzeb inwestycyjnych klientów Banków Spółdzielczych Grupy SGB –  powiedział po podpisaniu umowy konsorcjalnej Wojciech Nowacki, prezes Zarządu SGB-Leasing. – Jest to szczególnie ważne, ponieważ każdego roku osiągamy znaczące wzrosty sprzedaży, a nasz portfel leasingowy od momentu wdrożenia nowej strategii rozwoju podwoił się i przekroczył już 520 mln złotych. Do końca roku osiągnie wartość 600 mln złotych.

Kredyt w wysokości 200 milionów złotych jest kolejnym, szóstym już kredytem udzielonym przez banki SGB spółce SGB Leasing, należącej do grupy kapitałowej SGB-Banku.

 

 

 

Współpraca wewnątrz Grupy SGB: 100 mln złotych kredytu konsorcjalnego dla SGB Faktoring SA – 19.03.2025 r.

SGB Faktoring SA to jeden z podmiotów Grupy SGB specjalizujący się w obsłudze małych, średnich i dużych przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych, usługowych oraz rolno-spożywczych, które prowadzą sprzedaż z odroczonym terminem płatności, zapewniając im komplementarną ofertę produktową.

Systematycznie zwiększająca się wielkość portfela klientów SGB Faktoring zmusiła spółkę do poszukiwania nowych źródeł finansowania działalności. Deklaracje udziału banków spółdzielczych w konsorcjum zebrano w rekordowym czasie dwóch dni!

– To realny, bardzo konkretny dowód naszej wewnętrznej sprawności i zdolności do współpracy na rzecz klientów – podkreśla Ewelina Pałubicka, wiceprezes Zarządu SGB-Banku. – Nie ma przy tym znaczenia, czy mówimy o kliencie z grupy kapitałowej, czy o partnerze zewnętrznym. Banki spółdzielcze SGB nie po raz pierwszy udowodniły, że potrafią budować konsorcja finansowe zdolne do obsługi dużych projektów. Do współpracy w ramach konsorcjum obsługującego SGB Faktoring przystąpiły banki o różnej sumie bilansowej, a zadeklarowane przez nie kwoty mieściły się w przedziale od 1 do 10 milionów złotych. Ta rozpiętość dowodzi, że przy interesujących projektach finansowych wielkość banku nie ma znaczenia – liczy się chęć wsparcia działań naszego klienta i wiara w powodzenie jego misji.

SGB Faktoring SA jest zrzeszeniową spółką faktoringową, w której SGB-Bank ma 100% akcji i uprawnień właścicielskich. Firma powstała, by uzupełniać działalność Banków Spółdzielczych SGB i banku zrzeszającego o kompleksowy produkt faktoringowy.

W ostatnich 4 latach roczne obroty faktoringowe spółki wzrosły ze 156 mln zł do 701 mln zł w 2024 roku. SGB Faktoring SA posiada pełną ofertę produktów faktoringowych dostępnych na rynku, narzędzia do profesjonalnej i pełnej obsługi faktoringowej oraz wykwalifikowaną kadrę do obsługi finansowania klientów. Spółka jest przygotowana do obsługi każdego klienta Banku Spółdzielczego niezależnie od kwoty wnioskowanego finansowania i bez konieczności posiadania rzeczowych zabezpieczeń.

– Dodatkowe finansowanie naszej działalności to z jednej strony wyraz zaufania dla spółki ze strony banków SGB – mówi Maciej Witucki, prezes Zarządu SGB Faktoring SA – ale również forma aktywnego wsparcia, które będzie służyło dynamicznemu i bezpiecznemu jej rozwojowi. Dla banków spółdzielczych rozszerzenie oferty o produkt faktoringowy oznacza dodatkowe dochody odsetkowe i prowizyjne. Konsorcjum oparte o zasadę win-win oznacza, że wszyscy są wygrani, a w pierwszej kolejności – klienci banków i naszej firmy, ponieważ uzyskują dostęp do nowoczesnej i bezpiecznej dźwigni rozwoju.

Dodatkowe finansowanie przez konsorcjum banków spółdzielczych SGB zapewnia jednocześnie możliwość dotarcia do szerszej grupy klientów, w tym do klientów Zrzeszenia SGB korzystających z faktoringu w zewnętrznych instytucjach finansowych, klientów SGB nie korzystających dotychczas z tego produktu oraz nowych klientów, których poprzez faktoring spółka pozyskuje do Zrzeszenia SGB.

 

 

 

SGB-Bank nominowany do Mobile Trends Awards 2024 za wdrożenie klasyfikatora transakcji zrealizowanego przez Ailleron – 17.03.2025 r.

Aplikacja SGB Mobile, tworzona od początku we współpracy z Ailleron, już po raz czwarty została nominowana w prestiżowym konkursie Mobile Trends Awards. W tym roku po raz pierwszy znalazła się w kategorii AI w Mobile, a to za sprawą innowacyjnego klasyfikatora transakcji, który stanowi istotny krok w kierunku inteligentnego zarządzania finansami.

Skuteczne połączenie ekspertyzy bankowej i technologicznej

– Wdrożenie klasyfikatora w aplikacji SGB Mobile było efektem bliskiej współpracy pomiędzy SGB-Bankiem a firmą Ailleron. Projekt powstał w ramach partnerstwa pomiędzy tymi dwoma firmami, które łączy ekspertyzę bankową i technologiczną. My od strony SGB-Banku wnieśliśmy wiedzę o potrzebach klientów oraz o ich oczekiwaniach, natomiast Ailleron dostarczył zaawansowane rozwiązanie AI, bazując na swoim doświadczeniu w digitalizacji usług bankowych – mówi Katarzyna Karepingłówny specjalista ds. bankowości mobilnej w SGB-Banku.

– Jako Ailleron jesteśmy niezwykle dumni z wdrożenia klasyfikatora transakcji opartego na AI w SGB-Banku. Choć podobne narzędzia są już dostępne na rynku, większość z nich opiera się na statycznych regułach, co wiąże się z ograniczoną skutecznością. Nasze rozwiązanie wykorzystuje algorytmy AI, które samodzielnie uczą się i adaptują do nowych wzorców zachowań klientów. Dzięki temu klasyfikator zapewnia wyższą precyzję i realnie wspiera użytkowników w zarządzaniu finansami – mówi Michał WalerowskiData & AI/ML Director Ailleron.

Klasyfikator danych a transformacja cyfrowa

Nowoczesny klasyfikator transakcji w SGB Mobile to skalowalne rozwiązanie AI, które nie tylko wspiera użytkowników w codziennym zarządzaniu finansami, ale również wpisuje się w długoterminową strategię cyfrowej transformacji banku. Narzędzie automatycznie analizuje i kategoryzuje transakcje klientów, ułatwiając im kontrolę nad wydatkami i planowanie budżetu.

– Wdrożenie klasyfikatora AI w aplikacji SGB Mobile ma istotne uzasadnienie biznesowe i może przynieść wymierne korzyści zarówno dla banku, jak i jego klientów. To inwestycja, która może przełożyć się na większą lojalność klientów, a w dłuższej perspektywie – na lepszą personalizację oferty banku zgodnie z ich rzeczywistymi potrzebami. Ponieważ AI wkrótce stanie się standardem w bankowości mobilnej, wcześniejsze wdrożenie takiego rozwiązania pozwoli SGB-Bankowi umocnić swoją pozycję na rynku – dodaje Artur Józefowski, dyrektor bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku.

– Klasyfikatory transakcji są często kojarzone z narzędziami klasy PFM (Personal Finance Management), jednak ich potencjał jest znacznie większy. Analiza transakcji dostarcza bankom cennych informacji o preferencjach i zachowaniach klientów, co umożliwia lepszą segmentację, personalizację usług, a nawet usprawnienie procesów kredytowych. Nasza technologia pozwala bankom nie tylko automatyzować zarządzanie finansami, ale także skuteczniej dostosowywać ofertę do potrzeb klientów – podkreśla Michał Walerowski.

Ailleron i SGB-Bank – strategiczne partnerstwo dla cyfrowej bankowości

Partnerstwo SGB-Banku i Ailleron to przykład długofalowej współpracy, której celem jest nieustanne dostarczanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w bankowości. Wdrożenie klasyfikatora transakcji to kolejny krok w kierunku inteligentnej i zautomatyzowanej obsługi klienta, ale to nie koniec wspólnych działań. Ailleron dostarcza bankom szerokie spektrum rozwiązań wspierających ich cyfrową transformację – od zaawansowanej bankowości mobilnej i internetowej, przez systemy klasy omnichannel, aż po sztuczną inteligencję i automatyzację procesów.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z obszaru data & AI/ML, takim jak:

Ailleron umożliwia bankom skuteczniejsze zarządzanie danymi, poprawę doświadczenia użytkowników i zwiększenie ich zaangażowania. Współpraca z SGB-Bankiem to dowód na to, że nowoczesne technologie mogą realnie wspierać banki w budowaniu konkurencyjnych i elastycznych modeli biznesowych, dopasowanych do zmieniających się potrzeb rynku.

 

 

 

Jakie postawy wobec oszczędzania przyjmują klienci banków SGB? – 20.02.2025 r.

Z badania online przeprowadzonego przez agencję Minds&Roses na zlecenie SGB-Banku wynika, że niemal połowa klientów banków spółdzielczych SGB oszczędza, choć nieregularnie. 2/3 z nich stara się na bieżąco kontrolować swoje wydatki.

Minds&Roses badają efektywność marki SGB od września 2022 roku, analizując jednocześnie postawy i preferencje konsumenckie wśród klientów lokalnej bankowości i porównując je z danymi z ogółu rynku bankowego na terenie działania Spółdzielczej Grupy Bankowej.

Klienci banków spółdzielczych SGB oszczędzają, choć z reguły robią to nieregularnie. 10 procent ankietowanych przyznało, iż starcza im na wszystkie miesięczne wydatki i na stałe oszczędzanie. 36% podkreśla z kolei, że może sobie pozwolić na każdy podstawowy zakup, choć oszczędności czyni od czasu do czasu. Taka sama liczba respondentów przyznaje, że może sobie pozwolić na wszystkie wydatki, ale nie gromadzi żadnych oszczędności.

Niemal co dwudziesty klient SGB przyznał w ankiecie, iż są miesiące, kiedy brakuje mu do pierwszego. 12 procent klientów określa swój stan mianem „ledwie nam wystarcza do końca miesiąca”.

Ile oszczędności mają klienci banków SGB? Wśród ankietowanych 25% deklaruje się jako posiadacze oszczędności większych niż 1000 złotych. Na drugim biegunie znajduje się 6 procent osób, które deklarują oszczędności poniżej 100 złotych. 40 proc. klientów posiada 100-500 złotych oszczędności, a 30% – kwotę 500-1000 złotych.

Klienci banków SGB najczęściej oszczędzają na nieprzewidziane większe wydatki, czyli tzw. czarną godzinę. Zbiera na nią 51 procent ankietowanych. Na podróże odkłada 36 procent klientów, na remont mieszkania/domu – 29 procent. Oszczędzanie na zakup samochodu deklaruje z kolei 23 procent ankietowanych, na naukę i edukację 10%, na zakup nieruchomości – 12%. Pewnym zaskoczeniem może być większa niż średnia na rynku grupa klientów oszczędzających „dla rodziny”. W SGB deklaruje to 26 procent, na rynku – o 5 procent mniej.

Klienci SGB rzadziej niż ogół rynku korzystają z konta oszczędnościowego, a także obligacji Skarbu Państwa, kryptowalut i funduszy inwestycyjnych, natomiast nieznacznie częściej z lokat inwestycyjnych.

Z ofert oszczędnościowych nie korzysta w ogóle 25% klientów. W kryptowaluty inwestuje 4 procent ankietowanych, niewiele więcej (6%) w obligacje Skarbu Państwa i IKE/IKZE (10%). Z konta oszczędnościowego korzysta 48% klientów SGB, z lokat terminowych – 26%, a z programów systematycznego oszczędzania – 16 procent.

Badanie przeprowadzono na grupie docelowej 18-60 lat w grudniu 2024 roku, analizując preferencje oszczędnościowe Polski powiatowej – mieszkańców powiatów, w których znajdują się placówki SGB.

 

 

 

Aplikacja SGB Mobile jest drugą aplikacją bankową w Polsce, której użytkownicy mogą korzystać z płatności powtarzalnych BLIK – 12.02.2025 r.

Wszyscy klienci SGB-Banku oraz Banków Spółdzielczych SGB, którzy korzystają z aplikacji SGB Mobile, mogą używać funkcji płatności powtarzalnych BLIK.

To innowacyjne rozwiązanie umożliwia wygodne i bezpieczne opłacanie cyklicznych zobowiązań, takich jak rachunki, abonamenty i subskrypcje. Płatności powtarzalne BLIK to wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią sobie prostotę i bezpieczeństwo w zarządzaniu własnymi finansami.

Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za pion nowych technologii,  podkreśla znaczenie nowej funkcjonalności:

– Wprowadzenie płatności powtarzalnych BLIK to kolejny krok w kierunku nowoczesnych i zautomatyzowanych rozwiązań finansowych oferowanych przez Polski Standard Płatności. Nieustannie rozwijamy nasze usługi, aby sprostać oczekiwaniom klientów, którzy cenią sobie wygodę i bezpieczeństwo bankowości mobilnej. Jesteśmy dumni, że to właśnie Banki Spółdzielcze SGB mogą zaoferować swoim klientom nowoczesne usługi na poziomie największych instytucji finansowych w Polsce. Dodam, że nie zamierzamy się zatrzymywać i  wspólnie z Polskim Standardem Płatności pracujemy już nad dalszym rozwojem funkcji systemu BLIK, aby dostarczać naszym klientom jeszcze bardziej intuicyjne, a przede wszystkim – bezpieczne rozwiązania płatnicze.

Jakie korzyści płyną dla użytkownika aplikacji SGB Mobile z uruchomienia Płatności powtarzalnych BLIK?

  1. Kontrola – wszystkie utworzone Płatności powtarzalne widoczne są w aplikacji bankowej.
  2. Bezpieczeństwo – zgoda na utworzenie Płatności powtarzalnej akceptowana jest przez użytkownika.
  3. Wygoda – płatności pobierane są automatycznie lub po potwierdzeniu zgodnie z umową ze sklepem lub usługodawcą.

– Nasi klienci oczekują wygodnych i bezpiecznych rozwiązań, które ułatwiają codzienne zarządzanie finansami, a automatyczne płatności BLIK doskonale wpisują się w te potrzeby – przyznaje Artur Józefowski, dyrektor Bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku. – Wprowadzenie płatności powtarzalnych BLIK to ważny krok w rozwoju naszej bankowości mobilnej. Dzięki tej funkcji eliminujemy ryzyko zapomnianych rachunków i opóźnień w płatnościach, jednocześnie zapewniając pełną kontrolę nad cyklicznymi zobowiązaniami. To kolejny dowód, że banki spółdzielcze skutecznie wdrażają nowoczesne technologie na miarę XXI wieku.

Aby aktywować usługę płatności powtarzalnych BLIK, należy:

  1. Zaktualizować aplikację SGB Mobile do najnowszej wersji.
  2. Zalogować się i wygenerować kod BLIK.
  3. Na stronie sklepu lub usługodawcy wybrać „Płatności powtarzalne BLIK”, wpisać kod BLIK.
  4. Potwierdzić kodem PIN płatność oraz aktywację Płatności powtarzalnej usługi.
  5. I to wszystko 🙂

Zachęcamy do korzystania z nowej funkcji w aplikacji SGB Mobile! Płać przy użyciu płatności powtarzalnych BLIK i… nie zaglądaj do kalendarza. Aplikacja nie zapomni o żadnym terminie.

 

Archiwalne: