Informacje prasowe 2025 - Spółdzielcza Grupa Bankowa
Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

 Zgadzam się
 Zgadzam się
login teamLider price team notepad menu_toggler wcag_switcher compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacje prasowe 2025 - Spółdzielcza Grupa Bankowa

Znajdź swój Bank

Jakie postawy wobec oszczędzania przyjmują klienci banków SGB? – 20.02.2025 r.

Z badania online przeprowadzonego przez agencję Minds&Roses na zlecenie SGB-Banku wynika, że niemal połowa klientów banków spółdzielczych SGB oszczędza, choć nieregularnie. 2/3 z nich stara się na bieżąco kontrolować swoje wydatki.

Minds&Roses badają efektywność marki SGB od września 2022 roku, analizując jednocześnie postawy i preferencje konsumenckie wśród klientów lokalnej bankowości i porównując je z danymi z ogółu rynku bankowego na terenie działania Spółdzielczej Grupy Bankowej.

Klienci banków spółdzielczych SGB oszczędzają, choć z reguły robią to nieregularnie. 10 procent ankietowanych przyznało, iż starcza im na wszystkie miesięczne wydatki i na stałe oszczędzanie. 36% podkreśla z kolei, że może sobie pozwolić na każdy podstawowy zakup, choć oszczędności czyni od czasu do czasu. Taka sama liczba respondentów przyznaje, że może sobie pozwolić na wszystkie wydatki, ale nie gromadzi żadnych oszczędności.

Niemal co dwudziesty klient SGB przyznał w ankiecie, iż są miesiące, kiedy brakuje mu do pierwszego. 12 procent klientów określa swój stan mianem „ledwie nam wystarcza do końca miesiąca”.

Ile oszczędności mają klienci banków SGB? Wśród ankietowanych 25% deklaruje się jako posiadacze oszczędności większych niż 1000 złotych. Na drugim biegunie znajduje się 6 procent osób, które deklarują oszczędności poniżej 100 złotych. 40 proc. klientów posiada 100-500 złotych oszczędności, a 30% – kwotę 500-1000 złotych.

Klienci banków SGB najczęściej oszczędzają na nieprzewidziane większe wydatki, czyli tzw. czarną godzinę. Zbiera na nią 51 procent ankietowanych. Na podróże odkłada 36 procent klientów, na remont mieszkania/domu – 29 procent. Oszczędzanie na zakup samochodu deklaruje z kolei 23 procent ankietowanych, na naukę i edukację 10%, na zakup nieruchomości – 12%. Pewnym zaskoczeniem może być większa niż średnia na rynku grupa klientów oszczędzających „dla rodziny”. W SGB deklaruje to 26 procent, na rynku – o 5 procent mniej.

Klienci SGB rzadziej niż ogół rynku korzystają z konta oszczędnościowego, a także obligacji Skarbu Państwa, kryptowalut i funduszy inwestycyjnych, natomiast nieznacznie częściej z lokat inwestycyjnych.

Z ofert oszczędnościowych nie korzysta w ogóle 25% klientów. W kryptowaluty inwestuje 4 procent ankietowanych, niewiele więcej (6%) w obligacje Skarbu Państwa i IKE/IKZE (10%). Z konta oszczędnościowego korzysta 48% klientów SGB, z lokat terminowych – 26%, a z programów systematycznego oszczędzania – 16 procent.

Badanie przeprowadzono na grupie docelowej 18-60 lat w grudniu 2024 roku, analizując preferencje oszczędnościowe Polski powiatowej – mieszkańców powiatów, w których znajdują się placówki SGB.

 

 

 

Aplikacja SGB Mobile jest drugą aplikacją bankową w Polsce, której użytkownicy mogą korzystać z płatności powtarzalnych BLIK – 12.02.2025 r.

Wszyscy klienci SGB-Banku oraz Banków Spółdzielczych SGB, którzy korzystają z aplikacji SGB Mobile, mogą używać funkcji płatności powtarzalnych BLIK.

To innowacyjne rozwiązanie umożliwia wygodne i bezpieczne opłacanie cyklicznych zobowiązań, takich jak rachunki, abonamenty i subskrypcje. Płatności powtarzalne BLIK to wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią sobie prostotę i bezpieczeństwo w zarządzaniu własnymi finansami.

Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za pion nowych technologii,  podkreśla znaczenie nowej funkcjonalności:

– Wprowadzenie płatności powtarzalnych BLIK to kolejny krok w kierunku nowoczesnych i zautomatyzowanych rozwiązań finansowych oferowanych przez Polski Standard Płatności. Nieustannie rozwijamy nasze usługi, aby sprostać oczekiwaniom klientów, którzy cenią sobie wygodę i bezpieczeństwo bankowości mobilnej. Jesteśmy dumni, że to właśnie Banki Spółdzielcze SGB mogą zaoferować swoim klientom nowoczesne usługi na poziomie największych instytucji finansowych w Polsce. Dodam, że nie zamierzamy się zatrzymywać i  wspólnie z Polskim Standardem Płatności pracujemy już nad dalszym rozwojem funkcji systemu BLIK, aby dostarczać naszym klientom jeszcze bardziej intuicyjne, a przede wszystkim – bezpieczne rozwiązania płatnicze.

Jakie korzyści płyną dla użytkownika aplikacji SGB Mobile z uruchomienia Płatności powtarzalnych BLIK?

  1. Kontrola – wszystkie utworzone Płatności powtarzalne widoczne są w aplikacji bankowej.
  2. Bezpieczeństwo – zgoda na utworzenie Płatności powtarzalnej akceptowana jest przez użytkownika.
  3. Wygoda – płatności pobierane są automatycznie lub po potwierdzeniu zgodnie z umową ze sklepem lub usługodawcą.

– Nasi klienci oczekują wygodnych i bezpiecznych rozwiązań, które ułatwiają codzienne zarządzanie finansami, a automatyczne płatności BLIK doskonale wpisują się w te potrzeby – przyznaje Artur Józefowski, dyrektor Bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku. – Wprowadzenie płatności powtarzalnych BLIK to ważny krok w rozwoju naszej bankowości mobilnej. Dzięki tej funkcji eliminujemy ryzyko zapomnianych rachunków i opóźnień w płatnościach, jednocześnie zapewniając pełną kontrolę nad cyklicznymi zobowiązaniami. To kolejny dowód, że banki spółdzielcze skutecznie wdrażają nowoczesne technologie na miarę XXI wieku.

Aby aktywować usługę płatności powtarzalnych BLIK, należy:

  1. Zaktualizować aplikację SGB Mobile do najnowszej wersji.
  2. Zalogować się i wygenerować kod BLIK.
  3. Na stronie sklepu lub usługodawcy wybrać „Płatności powtarzalne BLIK”, wpisać kod BLIK.
  4. Potwierdzić kodem PIN płatność oraz aktywację Płatności powtarzalnej usługi.
  5. I to wszystko 🙂

Zachęcamy do korzystania z nowej funkcji w aplikacji SGB Mobile! Płać przy użyciu płatności powtarzalnych BLIK i… nie zaglądaj do kalendarza. Aplikacja nie zapomni o żadnym terminie.

 

Archiwalne: